Aquest dilluns 30 d'octubre la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) farà un salt de gegant. La plataforma digital del 3Cat veurà la llum després de mesos en desenvolupament. En una estrena que s'ha cuinat a foc lent i amb discreció, la corporació espera fer el salt al qual anomenen el "Netflix català", una plataforma que agruparà els continguts de Catalunya Ràdio, 3Cat i els nous projectes encara per revelar de la CCMA. Molts d'ells, però, es poden interpretar veient el desplegament a les xarxes socials.
Tal com ja es va anunciar el març, els usuaris es podran començar a registrar per consumir, gràcies a l'experiència que oferirà el portal, els continguts exclusivament digitals. Aquesta nova plataforma es transformarà en una "plataforma de país" la primavera del 2024 amb l'objectiu d'esdevenir un eix connector entre els agents del sector audiovisual, a més de fer de motor de la indústria audiovisual. La data de l'any vinent està establerta pel nou contracte signat amb Mediapro.
Què sabem fins ara dels continguts?
El director de negocis audiovisuals de la CCMA, Pío Vernís, va avançar els detalls a Variety en el marc de la fira comercial Mipcom, a Cannes. En total, hi haurà més de 200 hores de contingut original disponible i unes 150 hores d'entreteniment de producció estrangera. Alhora, hi haurà 20 programes digitals originals per a 3Cat. Una de les noves sèries -ambientada a Barcelona– és Això no és Suècia, que la televisió catalana coprodueix amb tres països més: Suècia, Alemanya i Finlàndia.
El públic principal al qual es voldria adreçar la nova OTT catalana és l'adult jove, especialment pel que fa a coproduccions que ajudin a finançar els nous continguts. A més, tornarà a la Corporació l'humorista i presentador Andreu Buenafuente, i es crearà un nou producte relacionat amb Crims. La voluntat de la CCMA, segons el que va explicar Vernís, és "ser més visibles que mai" un cop es compleix un any de l'estrena del redisseny del canal infantil SX3.
Qui la desenvoluparà?
Tot el que veurà la llum el dilluns és producció de la CCMA, de collita pròpia. Ara bé, el seu desenvolupament futur anirà acompanyat d'una altra empresa. Pel que es va revelar al març, la renovació constarà de sis fases, que permetran integrar totalment la nova marca 3Cat. El pressupost per tirar-la endavant enguany és de 30 milions d'euros i serà d'accés gratuït amb perfils individuals per als quals serà necessari un registre previ. Es desconeix si en el futur hi haurà un desplegament tècnic més profund, però la informació actual és aquesta.
Mediapro serà l'encarregada de desenvolupar de manera definitiva la plataforma, ja que ha aconseguit l'adjudicació del disseny i la gestió del nou projecte de la Corporació. L'empresa francesa de serveis tecnològics Inetum, agrupada amb Mediapro a través d'una UTE, també participarà del desenvolupament de la nova plataforma digita. En aquest sentit, la CCMA invertirà un total d'11.723.192 d'euros perquè la nova OTT estigui completada al llarg del 2024, segons les fonts consultades per Nació.L'adjudicació forma part del pla estratègic de la corporació per crear aquesta plataforma, que serà presentada aquest dilluns 30 d'octubre i on revelaran tots els detalls que oferirà. És la segona fase de l'estratègia de la CCMA, que requereix un desenvolupament tecnològic superior "per tot el que es vol arribar amb la plataforma", segons les fonts consultades. No hi ha terminis, però la corporació explicarà els detalls en la presentació de dilluns.