El missatge del rei Felip VI torna a perdre audiència i Raphael (17,0%) lidera a la nit

El discurs del monarca espanyol va ser el tercer menys vist des que ocupa el tron amb una pèrdua d'1,2 milions respecte al 2021

Publicat el 26 de desembre de 2022 a les 18:41
Actualitzat el 28 de desembre de 2022 a les 08:39

El discurs del monarca espanyol va ser el tercer menys vist des que ocupa el tron amb una pèrdua d'1,2 milions respecte al 2021

El missatge de Nadal del rei Felip VI d'aquest 2022 va tornar a perdre audiència. A Catalunya el van seguir un total de 520.000 espectadors (-51.000 que fa un any) i un 36,5% de quota (36,2% al 2021). A Espanya, la caiguda encara va ser més gran amb 6.717.000 espectadors i un 64,6%. Una pèrdua d'-1,2 milions respecte al 2021 però +0,5 dècimes més de quota. El tercer menys vist de la història.

La 1 va ser la cadena preferida per seguir el missatge del rei amb un 21,2% i 2.200.00 espectadors, seguida d'Antena 3 (1.517.000 i 14,6%), Telecinco (961.000 i 9,3%), La Sexta (456.000 i 4,4%) i Cuatro (373.000 i 3,6%). A Catalunya, els espectadors es van decantar pel TN Vespre amb 397.000 espectadors (26,0%) i TV3 va ser la cadena líder del dia amb un 13,5% de quota.

24/12
13,5 11,4 9,8 7,0 4,8 3,5 3,2 0,4

Per comunitats, Castella i Lleó (78,9%) és on més seguiment va aconseguir, seguit de, Madrid (76,4%) i les Balears (76,3%). En canvi, Catalunya (36,5%), País Basc (48,7%) i Canàries (57,6%) va ser on menys seguidors va tenir.

Enrere queden els anys daurats de la monarquia (90 i 2000) on el missatge reial, aleshores amb Joan Carles I, aconseguia unes quotes superiors al 80% i el 90%.

Audiència del missatge de Felip VI per comunitats:

Font: Barlovento
PRIME TIME NIT DE NADAL
  • L'especial de Raphael (17,0%) triomfa un any més a La 1 (18,8% a Espanya)
Raphael 262.000 17,0%
Telepasión 226.000 14,6%
Cine. La família Bélier 204.000 13,7%
Morat 192.000 15,3%
Centro de la tele 169.000 21,4%
Lo mejor de cada casa 157.000 10,2%