Netflix ha consumat el pas final en la seva estratègia per reestructurar el seu sistema de subscripcions. El Pla Bàsic, fins ara mantingut per alguns usuaris antics, desapareixerà de manera definitiva a Espanya. La plataforma ha començat a notificar aquesta mesura mitjançant correus electrònics als afectats, que seran traslladats automàticament al pla Estàndard amb anuncis —una opció més barata, però que incorpora publicitat abans i durant el visionat dels continguts.
Aquest pla amb anuncis, que costa 6,99 euros al mes, substituirà l’anterior tarifa de 9,99 euros del Pla Bàsic, vigent des de l’última actualització de preus el passat octubre. Tot i el descens de preu, el canvi implica un empitjorament en l’experiència d’usuari, ja que s’introdueixen espots comercials a la visualització.
No obstant això, Netflix ofereix una alternativa per a qui no vulgui veure anuncis: canviar-se a les tarifes superiors. El Pla Estàndard, sense publicitat, puja fins als 13,99 euros mensuals, mentre que el Premium —amb més prestacions com millor qualitat d’imatge i ús simultani en més dispositius— arriba als 19,99 euros.
La data exacta en què s’efectuarà el canvi dependrà del cicle de facturació de cada subscriptor. En el missatge enviat per l’empresa, es recorda als clients que tenen la possibilitat de modificar manualment el seu pla si prefereixen una altra opció a la que se’ls assignarà automàticament.
Aquesta decisió no agafa del tot per sorpresa: ja a començaments de 2024, la plataforma havia deixat d’oferir el Pla Bàsic a nous usuaris, tot i mantenir-lo provisionalment per aquells que ja el tenien contractat. Ara, aquest període d’excepció també arriba al seu final.
Amb aquest moviment, Netflix redueix la seva oferta a només tres opcions: l’Estàndard amb anuncis (6,99 euros), l’Estàndard (13,99 euros) i el Premium (19,99 euros). Així, desapareix l’últim pla que permetia veure continguts sense publicitat a un preu assequible, una decisió que ha estat interpretada com una aposta per millorar la rendibilitat en un mercat cada cop més fragmentat i competitiu.