El «Polònia», «Downton Abbey» i el Tour, el «big three» d'audiències de dijous

El "Pasapalabra" torna a regnar en la batalla de concursos de la tarda, però el "Natura Sàvia" passa la mà per la cara a Buenafuente i les reposicions de Pablo Motos

Publicat el 25 de juliol de 2025 a les 11:09
Actualitzat el 25 de juliol de 2025 a les 11:10

Jornada de grans protagonistes de les audiències televisives. Dijous va tornar a ser dia del Polònia, malgrat que el programa satíric estrella de la televisió se n'hagi anat de vacances. L'especial sobre esports retransmès aquest 24 de juliol va aconseguir funcionar i de valent entre els catalans: 275.000 espectadors i un 18% de quota de pantalla.

En aquella franja nocturna, una altra reposició d'El Hormiguero de Pablo Motos -aquest cop amb l'humorista espanyol Leo Harlem- va aconseguir aglutinar 132.000 persones i registrar un 8,9% de share. La tria és prou clara.

Cal remarcar el fet que durant la franja nocturna de més tard, el Natura Sàvia va passar la mà per la cara al mateix Motos i a Andreu Buenafuente a La 1. El programa de TV3 que intenta explicar la biodiversitat del país de la manera més original possible va triomfar de valent aquest dijous, almenys en públic.

163.000 espectadors a tres quarts d'onze de la nit, amb un 12,3% de quota. L'espai de l'humorista de Reus a RTVE, Futuro Imperfecto, va registrar bones xifres a Catalunya respecte d'altres dies, però es va quedar amb 146.000 i un 12,9% de share

L'altre gran titular de la jornada és Downton Abbey. La sèrie britànica, després de la seva estrena a TV3 aquesta setmana, es consolida com una de les apostes més fermes de la televisió estiuenca a Catalunya. El nou episodi va aconseguir un 19,4% de quota de pantalla i fins a 231.000 espectadors de mitjana. En aquest sentit, Els Durrell, una altra de les ficcions britàniques adquirides pel 3Cat, no va tenir tanta incidència, però es manté amb els seus fidels: 151.000 i 12,4%.

Per acabar de rematar el gran podi de la jornada, el Tour de França va seguir creixent en audiència a Catalunya. Quan falten només tres jornades per finalitzar aquest esdeveniment tan important en el món de l'esport, la retransmissió a La 1 va registrar fins a 192.000 espectadors a primera hora de la tarda.

Entre l'etapa de Glandon, Madeleine i el Col de la Loze o la sèrie britànica, els catalans van estar entretinguts en només dos canals -públics ambdós- a partir de dos quarts de quatre de la tarda. Ara bé, la batalla dels concursos va tornar a tenir un clar guanyador. El Pasapalabra d'Antena 3 (192.000 i 17,2%) va passar clarament per davant de l'Atrapa'm si pots: Estiu (153.000 i 14,1%).