El documental «El mètode Fuentes» triomfa a TV3 després de l'èxit al Mundial de natació

El seguiment de la feina i la metodologia de la seleccionadora espanyola de natació artística aconsegueix una gran audiència amb el gran atractiu del descobriment d'Iris Tió

Publicat el 30 de juliol de 2025 a les 11:08
Actualitzat el 30 de juliol de 2025 a les 11:09

Andrea Fuentes va triomfar com a nedadora artística en la millor generació d'aquest esport, de la mà de Gemma Mengual i Ona Carbonell. L'avalen quatre medalles olímpiques i més de 30 en mundials i europeus. Ara, com a entrenadora i seleccionadora espanyola, continua sumant èxits i ha guiat el combinat estatal en el retorn a l'Olimp mundial amb una metodologia contrària a la que va viure ella com a nedadora. Així ho mostra el documental El mètode Fuentes emès aquest dimarts a TV3 en el marc del Nits sense ficció, que ha estat un èxit d'audiència.

Fuentes va aconseguir moltes medalles amb la manera de treballar de l'exseleccionadora espanyola Anna Tarré, molt criticada per la duresa del seu mètode. Si bé, Fuentes aposta per la salut mental, la transparència i la comunicació, el qual ha permès guanyar nou medalles, tres d'or, al Mundial de Natació de Singapur 2025 en què el món ha descobert Iris Tió, l'estrella del combinat.

Fins a 218.000 persones han vist en directe el documental original de 3Cat en què s'explica tot plegat, amb un 14,8% de la quota de pantalla la nit d'aquest dimarts. De fet, ha estat el contingut més vist del dia més enllà dels Telenotícies. Per als qui s'ho van perdre, es pot consultar a la plataforma 3Cat.

D'altra banda, Downton Abbey continua aplegant més de 200.000 espectadors fidels a TV3 un dia més (18,3% del share), mentre que els més nostàlgics han gaudit en massa de la nova entrega de Viaje al centro de la tele, ara dedicat a "duets inoblidables" de la història de l'Estat a partir de l'arxiu de RTVE. L'han vist 152.000 persones a Catalunya, amb una quota de pantalla més que respectable del 10,2%.