La premissa que el futbol femení no interessa i no és rendible ha quedat desmentida de manera rotunda amb l'Eurocopa que tot just ha acabat aquest diumenge. Alèxia Putellas ja es va mostrar irònica en la prèvia de la semifinal contra Alemanya on, preguntada per les bones dades d'audiències i assistència als estadis, va deixar anar: "Tenim molta família". La sala va esclatar a riure, però el missatge reivindicatiu va calar i la final contra Anglaterra ha acabat de segellar-lo: 786.000 persones van veure la derrota d'Espanya a Catalunya, amb més de la meitat dels espectadors totals (53,9% de la quota de pantalla).
El partit, emès en obert -com la resta del torneig- a La1, va aconseguir fins a 5.263.000 espectadors al conjunt de l'Estat, on també va superar la barrera del 50% del share, i es va convertir en el partit de futbol femení més vist de la història d'Espanya. El combinat d'Aitana Bonmatí, Alèxia Putellas i companyia va caure a la tanda de penals després d'empatar a 1 en els 120 minuts de temps reglamentari i pròrroga.
¡No ha podido ser 🥹!
— La 1 (@La1_tve) July 27, 2025
La @SEFutbolFem 🇪🇸⚽️se queda a las puertas de ganar la final de la Eurocopa femenina 2025 frente a Inglaterra.
¡Cae España con muchísimo honor en la tanda de penaltis!
⭕️https://t.co/zAGxhM8Iij#WEURO2025final #EurocopaRTVE #WEURO2025 pic.twitter.com/X61yrR7lgg
Tot i la desfeta dolorosa per a la selecció espanyola, el matx va servir per donar un cop sobre la taula i recordar una altra vegada que el futbol femení és un producte comercial d'èxit. També que el futbol en obert és sempre un èxit i que la població el segueix ben de prop. Si bé, amb la fi de l'Eurocopa, "l'esport del poble" torna als operadors privats, amb la Lliga, la Copa i la Champions a Movistar Plus i DAZN i la pretemporada del Barça masculí de pagament per als socis.
A banda del partit pròpiament dit, el postpartit també va ser un èxit i va reunir 391.000 espectadors a Catalunya (26,7%), que es van quedar per seguir les reaccions i les declaracions de les jugadores. Tot plegat, amb un total de quatre hores d'audiències molt altes a la televisió pública espanyola.
Més enllà d'això, aquest cap de setmana només ha destacat les sèries i el cinema de la tarda a TV3 i La1, amb Pau, la força d'un silenci o Despierta la furia. I és que cal recordar que les televisions es troben en plena campanya d'estiu, en què el període de vacances de gran part de les plantilles obliga a adaptar els continguts i simplificar l'oferta, sense els principals programes en antena. Amb tot, La 1 ha estat la cadena més vista del diumenge a Catalunya amb un 18,6%, que duplica la seva mitjana mensual (9,7%) i supera clarament el registre de TV3 (11,2%).