ESDEVENIMENT

La Super Bowl 2024 bat tots els rècords: els millors tràilers i anuncis de la nit

El cinema i les marques fan servir la Super Bowl per mostrar tràilers o anuncis inèdits en un dels espectacles esportius més importants del món.

La Super Bowl és un dels moments televisius més importants de l'any, tot i realitzar-se al febrer. És el màxim escenari esportiu dels Estats Units: els dos millors equips de l'NFL, la lliga de futbol americà, s'enfronten davant de centenars de milions de persones. Unes xifres que enguany han batut tots els rècords. Fins ara, el màxim d'espectadors va ser durant l'edició del 2015 amb 114,4 milions despectadors, però aquest 2024, la Super Bowl ha aconseguit l'emissió més vista de la història amb 123,4 milions d'espectadors.

Segons recull la CNN, aquestes xifres suposen l'audiència més alta mai registrada en un esdeveniment emès per televisió als Estats Units, només superat per l'arribada de l'home a la Lluna al juliol de 1969. Si bé no hi ha dades oficials d'aquella emissió, es calcula que van haurien estat entre 125 i 150 milions els espectadors que ho van seguir per televisió.

Els protagonistes van ser els Kansas City Chiefs. L'equip de Patrick Mahomes, o el més conegut ara pels fans de Taylor Swift, Travis Kelce, van guanyar als San Francisco 49ers. Però per a molta gent l'esport no té importància en el marc de la Super Bowl. Aquest 2024 no ha estat una excepció: els tràilers i els anuncis han aglutinat els màxims d'audiències (a més del petó entre Swift i Kelce) arreu del món.

Per què? Doncs ben fàcil: és una tradició que, des de fa mig segle, la gran majoria dels espectadors de la Super Bowl se centren en les novetats televisives que arriben en els moments de pausa del partit. Hi apareixen anuncis de grans marques, tràilers de les pròximes pel·lícules que arribaran a les sales o moments creats exclusivament per a la Super Bowl. Són els anuncis més cars de tota la televisió nord-americana (i bona part de la mundial) perquè els veuran moltes i moltes persones. Segons diversos mitjans dels EUA, ara per ara es paguen fins a 7 milions de dòlars per trenta segons.

Diversos anuncis són rodats i dirigits per directors de cinema, com Ridley Scott el 1984 amb l'anunci d'Apple. Altres són icònics pels seus protagonistes, com el de Magic Johnson i Larry Bird per una publicitat de McDonald's el 1993; un petit Darth Vader en un anunci de Volskwagen el 2011; o una recreació d'Edward Scissorhands entre Timothée Chalamet i Winona Ryder per a Cadillac, el 2021. Entre anuncis i tràilers, l'expectació està servida.

Els millors tràilers

El cinema és un gran protagonista de l'entreteniment de la Super Bowl. Enguany no ha estat cap excepció i les productores i distribuïdores havien guardat bons cartutxos per a diumenge a la nit. En ple partit, molt disputat, entre els Chiefs i els 49ers, aquestes són les grans pel·lícules que han mostrat imatges inèdites.

Deadpool & Wolverine

La tercera entrega de la saga Deadpool arribarà el 26 de juliol amb la incorporació -ja se sabia, per això- del mític superheroi mutant interpretat per Hugh Jackman. Wolverine, o Logan, o Lobezno torna al cinema en aquesta pel·lícula que promet fer revifar Marvel i la seva saga.

Twisters

Un nou remake d'una llegendària pel·lícula dels anys 90. Vint-i-vuit anys després de conèixer un dels films sobre catàstrofes més estimats pel públic, els caçadors de tornados seran "actualitzats" amb una nova versió protagonitzada per Daisy Edgar-Jones i Glen Powell.

Kung Fu Panda 4

Quarta entrega de la joia de la corona de Dreamworks, el lluitador de kung-fú Po, que viurà una nova aventura amb els seus companys. Un nou malvat alterarà les vides dels protagonistes, amb qui s'hauran d'enfrontar per salvar les arts marcials i el país.

The Fall Guy

If

A Quiet Place: Day One

Wicked

Basada en el musical de Broadway que adaptava una de les parts de la mítica història el Mag d'Oz, relatarà la vida de la dona que per certes circumstàncies es converteix en la Malèfica Bruixa de l'Oest. Cynthia Erivo i la cantant Ariana Grande formaran part del repartiment.

Anuncis de la Super Bowl 2024

Un dels grans protagonistes publicitaris de la Super Bowl d'aquest 2024 ha estat ni més ni menys que Leo Messi. L'actual jugador de l'Inter de Miami ha format part de l'anunci de la cervesa Ultra, molt venuda a la ciutat de Florida. No té desperdici.

Un altre molt aplaudit ha estat el de Jennifer López i la seva parella, Ben Affleck, per a la marca Dunkin. Tots dos realitzen un paper principal amb cameos de gran rellevància com Jack Harlow, Matt Damon o Tom Brady.

Beyoncé també ha aparegut a la Super Bowl (ella va arribar a fer un show del descans anys enrere) amb la marca de Verizon.

Any rere any, la Super Bowl deixa moments televisius per a la història tot i que aquest 2024 totes les càmeres estaven centrades en Taylor Swift i la seva parella, el jugador Travis Kelce dels Kansas City Chiefs.

ETIQUETES:

Deixa un comentari