Primer cap de setmana de juliol, un mes marcat per les altes temperatures, però també per ser una de les èpoques més atractives per anar al cinema. Dos motius molt clars: és un refugi climàtic absolut -compte amb els aires condicionats, heu de dur alguna roba d'abrigar per si de cas- i la llista d'estrenes durant aquesta època és d'un gran atractiu per als espectadors. Amb F1 com a gran reclam a les sales, aquest divendres tornen les novetats cinematogràfiques amb un bon grapat de títols nous.
Les sales no són les úniques que us regalen novetats. Plataformes com HBO Max, Amazon Prime Video o la nostra estimada Filmin presenten pel·lícules d'estrena aquests dies als seus catàlegs. Ara bé, hi ha dos grans reclams d'aquest divendres i durant els pròxims dies: l'arribada de Sinners a la plataforma Max i el retorn de Jurassic World.
Encara que sembli mentida, la saga estrena una nova entrega amb Scarlett Johansson com a protagonista. Les crítiques professionals no han estat tan ferotges com en entregues anteriors, però els amants de les aventures amb dinosaures que va iniciar Steven Spielberg segur que aniran en tromba a les sales. El Detectiu Conan torna també a la gran pantalla a Catalunya, amb un film doblat en català.
JURASSIC WORLD REBIRTH - Als cinemes
Quarta entrega de la nova saga juràssica, que se centra en els esdeveniments ocorreguts a Jurassic World Dominion... cinc anys després. Els dinosaures viuen en certes parts remotes del planeta, però diversos d'ells gaudeixen d'un ADN clau per crear certs medicaments. Johansson, que interpreta una experta en operacions encobertes, dirigirà la missió per intentar aconseguir-los.
DIAMANTI - Als cinemes
Obra estimada a Itàlia que busca redempció fora del país. Un director convoca a les seves actrius favorites, amb les quals ha treballat i a les quals ha estimat. Vol fer una pel·lícula sobre dones, però no revela gran cosa: les observa, pren exemple, s'inspira, fins que la seva imaginació les catapulta a una altra època, a un passat on el soroll de les màquines de cosir plena un lloc de treball dirigit i poblat per dones, on els homes tenen petits papers marginals i el cinema pot explicar-se des d'un altre punt de vista: el del vestuari.
DETECTIU CONAN: ONE-EYED FLASHBACK - Als cinemes
Els detectius Conan i Kogoro Mouri es veuen embolicats en un misteri relacionat amb el passat de l’inspector de policia Kansuke Yamato. Nova entrega cinematogràfica de la saga infinita sobre el petit detectiu, que tornarà a aterrar a les sales de cinema amb el doblatge en català.
SINNERS - A HBO Max (aquí)
Tot un fenomen a les sales de cinema que ha arribat radicalment de pressa a les plataformes. Ryan Coogler dirigeix a Michael B. Jordan -qui interpreta dos germans bessons- en un thriller de l'època dels anys 30 que barreja el terror, les criatures paranormals i el racisme. Una experiència.
TIERRA DE NADIE - A Amazon Prime Video (aquí)
Gran idea, execució menor. La història de tres vells amics. Mateo "el Gallec", un heroic -al seu pesar- guàrdia civil, Juan "el Antxale", un pescador convertit en narco per la mala sort i l'atur, i Benito "el Yeye", un resignat i intel·ligent dipositari judicial sempre a mig camí entre la llei i la delinqüència. Tres amics separats per un lloc, Cadis, i un moment, el present. Atrapats els tres entre l'abandó de les institucions, el violent i imparable ascens del narco a la província i el perillós augment del descontentament social. El trio del repartiment és el més interessant: Luis Zahera, Karra Elejalde i Jesús Carroza.
RAPITO - A Movistar+ (aquí), i Filmin (aquí)
Un altre film italià que arriba a les nostres pantalles aquest cap de setmana. La trama se centra en Bolonya, en el 1858. Els soldats del Papa irrompen a la casa dels Mortara per a segrestar el seu fill de set anys, Edgardo. La pel·lícula segueix la lluita de la família per a tractar de recuperar al seu fill davant aquesta acció de l'Església catòlica. Aquest guió no és un invent: està basat en fets reals.
MISÉRICORDE - A Filmin (aquí)
Comèdia dramàtica francesa del 2024 que arriba ara a la plataforma catalana. Jérémie torna al seu poble natal per a assistir al funeral de Jean-Pierre, antic cap seu. Ha decidit quedar-se uns dies a casa de Martine, la seva vídua. Però una misteriosa desaparició, un veí amenaçador i un estrany sacerdot faran que l'en principi breu i tranquil·la estada de Jérémie prengui un gir inesperat.
SANTOSH - A Filmin (aquí)
Impecable producció britànica amb el focus posat en els conflictes masclistes i familiars a l'Índia. Gràcies a un pla del govern, Santosh, que acaba d'enviduar, hereta el treball del seu marit com a agent de policia en una zona rural del nord de l'Índia. Quan una nena de casta inferior apareix violada i assassinada, es veu arrossegada a la recerca sota l'ala de la carismàtica inspectora feminista Sharma.