3Cat, la nova marca de TV3 segueix decidida a apostar-ho tot a la nova plataforma de streaming que posarà en marxa aquesta tardor. Si aquest dimarts coneixíem que la cadena havia decidit fer el salt al món dels videojocs de la mà del Crims de Carles Porta i que havia obert el càsting d'un nou docureality sobre gossos, aquest dimecres, la cadena pública ha anunciat que la xef Maria Nicolau serà la presentadora de Cuina salvatge.
Nicolau que es va fer popular gràcies a la seva participació en diferents programes de TV3 com el Tot es mou o l'Està passant, va sorprendre el passat mes de març quan va anunciar que havia decidit abandonar la cuina del seu restaurant, El Ferrer de Tall.
"La meva vida ha canviat moltíssim els darrers anys, i he d'escollir. Canvio de camí. N'agafo un que s'ha obert i que em fa moltíssima il·lusió", va explicar. La cuinera va reconèixer que l'èxit de repercussió que havia tingut gràcies a les seves aparicions a televisió i la ràdio li havien arribat noves ofertes per participar en "projectes molt grossos, que li fan molta il·lusió".
30 càpsules i convidats joves
Ara, uns mesos després, coneixem de què es tractava. Cuina salvatge produït per Abacus (Jo mai mai) tindrà un cost de gairebé 150.000 euros, i serà exclusivament digital amb una forta presència a les xarxes socials. En total seran una trentena de càpsules curtes, de menys de 10 minuts, on la xef explicarà bàsics de la cuina catalana, trucs, secrets i tot el que cal saber per atrevir-nos a cuinar.
A més d'un receptari variat, el nou format comptarà amb convidats estrella del panorama juvenil català, així com visites fora de plató per reivindicar també l'àmbit rural. Amb un llenguatge més proper al videoblog que a la recepta televisiva, el programa demostrarà que aprendre a cuinar és la millor opció tant per a la butxaca com per al planeta.