Aquest dimecres al matí, s'ha fet la presentació de la que serà la nova plataforma digital de TV3. La roda de premsa celebrada al plató 1 dels Estudis de Sant Joan Despí des d'on s'emet Eufòria i a la qual ha pogut assstir elmondelatele.cat, ha comptat amb la presència de la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, la consellera de la presidència, Laura Vilagrà i la consellera de cultura Natàlia Garriga.
Segons ha explicat la presidenta de la CCMA la nova plataforma suposarà una inversió de 30 milions d'euros per al 2023 que aniran destinats a desenvolupar la plataforma tecnològica i dotar-la de nous continguts, adreçats al públic en general i especialment al juvenil i a l'infantil.
Cal recordar que en l'àmbit digital, TV3 va ser pionera quan l'any 2004 va crear el 3alacarta, en un moment en què encara no existia YouTube (que va néixer un any més tard) ni tampoc s'havia posat en marxa l'iPlayer de la britànica BBC (estrenat el 2007). En els darrers anys, però, ha tingut lloc una important transformació tecnològica i un canvi dels hàbits de consum que han deixat enrere al servei digital de TV3.
En aquest sentit, la nova OTT de la CCMA es concep com una "nova plataforma de continguts de qualitat en català d'accés universal". Per tant, els usuaris s'hi podran registrar de manera gratuïta i no hauran de pagar per veure'n els seus continguts.
La nova plataforma oferirà vídeo a demanda, canals en directe i canals verticals temàtics, videojocs i música, entre d'altres. Amb més sèries, documentals, informació, esports, cultura i ciència, més continguts infantils i per a joves.
També oferirà una millor experiència d'usuari i permetrà la personalització dels continguts. A més, es planteja com una plataforma més col·laborativa, oberta a les aliances amb altres plataformes i creadors de continguts en català. És a dir, la plataforma no es limitarà als continguts de TV3.
Estrena en dues fases
Per materialitzar el projecte, es plantegen dues fases. La primera, prevista per al setembre del 2023, amb la presentació de la nova plataforma de la CCMA, amb una millor experiència d'usuari, que es podrà registrar, i una nova oferta de continguts exclusius digitals.
La segona, per al segon trimestre del 2024, amb la presentació de la nova plataforma de país, oberta a tercers, amb l'ampliació del catàleg de serveis i dels continguts, que també incorporarà la plataforma per a equipaments i la personalització per a usuaris.