You are currently viewing <span>ADÉU A RAC 1</span> Pilar Rahola: "Els dos reis estaven molt histèrics amb mi i amb Jordi Basté"
Pilar Rahola i Miquel Valls a '8maníacs' (8tv)

ADÉU A RAC 1 Pilar Rahola: "Els dos reis estaven molt histèrics amb mi i amb Jordi Basté"

La periodista ha estat entrevistada al programa de Miquel Valls i ha revelat les pressions de la Casa Reial al Grup Godó

La nova temporada radiofònica va començar amb una baixa sonada. Pilar Rahola, una de les tertulianes més populars de RAC1, va ser acomiadada del programa de Jordi Basté. El programa més escoltat de la ràdio a Catalunya, 'El Món a RAC1' la va substituir per Mònica Terribas, al que s'hi va sumar al fitxatge de l'ex de Podemos, Pablo Iglesias i Màrius Carol que segueix.

La periodista havia estat acomiadada de La Vanguardia al maig, de forma inesperada i la relació entre el grup Godó i la Rahola es troba actualment als jutjats. Segons va poder saber en exclusiva elmondelatele.cat, Rahola no tornarà al programa de Basté, ni a cap mitjà del grup Godó, almenys de moment. El motiu de la decisió, és la denúncia interposada per Rahola contra La Vanguardia pel seu acomiadament anticipat, quan aquesta tindria contracte fins el 30 de juny. El grup Godó, no la vol si no retira la denúncia. Tot i que de moment ni l'emissora ni la periodista han volgut aclarir la situació, fonts de RAC1, han confirmat a aquest mitjà que fins que no s'aclareixi la disputa, Rahola no hi treballarà.

La relació amb Josep Cuní i La Vanguardia

La periodista que continua a TV3, tot i que ha vist reduïda la seva presència a dues vegades per setmana, una al 'Tot es mou' i una al 'FAQS', ha decidit anar a la competència per explicar-ho tot. Ha estat a 8TV, una cadena on hi va treballar durant anys, quan va decidir marxar amb Josep Cuní a '8 al dia', aleshores en mans del grup Godó. L'aposta no va aconseguir l'èxit esperat i Cuní va acabar relegat als matins de la SER Catalunya on actualment només l'escolten 41.000 persones. Rahola, va tenir més vista i Risto Mejide la va fitxar ràpidament per al seu programa de Cuatro, 'Todo es mentira'. Rahola i Cuní continuen sent amics tot i que ja no treballen junts. "Josep Cuní no em va trucar per anar a la SER, però jo tampoc hagués estat còmode en aquella emissora", ha aclarit.

La periodista també ha revelat les pressions de la Casa Reial espanyola per fer-la fora de La Vanguardia i de RAC1. "Portava 14 anys a La Vanguardia i tot es va descontrolar a partir de l'any 2017. Van començar a haver trucades. El Javier Godó va rebre trucades del rei Joan Carles queixant-se de la tendència del diari i molt histèric amb el Basté i la Rahola bàsicament. I l'actual rei també, però és més desagradable i més contundent", ha revelat la periodista. Valls i el seu equip, també han preguntat si Rahola encara escolta RAC1: "M'agrada la Cadena Dial i Catalunya Música", ha respost sense citar la seva excadena.

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, també ha estat durament criticada per Rahola: "S'ha carregat la ciutat de Barcelona i hauria haver de dimitit fa temps". Però pitjor ha estat la confessió sobre el polític amb qui va trencar la seva amistat. "No li perdono", ha dit sobre el socialista Miquel Iceta. "Vaig saber que ell coneixia les ordres policials de l'1-O", ha revelat. Rahola també ha criticat que "no va ser capaç d'anar a visitar a cap dels seus companys a la presó".

Deixa un comentari