El 26 de desembre, dia de Sant Esteve, arriba a Netflix el segon volum de la cinquena i darrera temporada d'Stranger Things. Seran tres episodis de més d'una hora durada cadascun que ampliaran aquesta última fornada que busca tancar, a bombo i plateret, una sèrie històrica de la plataforma. A l'espera que el gegant vermell tanqui un dels seus fenòmens globals més grans (ho farà l'1 de gener del 2026), la sèrie acaba de polvoritzar un rècord històric d'audiència en streaming.
La fita l'hem pogut conèixer gràcies als llistats que elabora Nielsen, la firma nord-americana que mesura el consum televisiu i de plataformes als Estats Units i publica rànquings setmanals per minuts vistos. La setmana del 24 al 30 de novembre del 2025, període durant el qual es va estrenar la primera part del final d'Stranger Things, el projecte dels germans Duffer va acumular 8.460 milions de minuts reproduïts i es va situar al número 1 de la classificació general, molt per sobre de la resta de títols d'aquells dies.
Aquest volum de consum no només encapçala la taula, sinó que és el registre setmanal més gran de la història per a una sèrie en streaming, superant amb comoditat el llistó anterior. Precisament, el rècord previ també l'ostentava Stranger Things gràcies a l'estrena de la quarta temporada el 2022, data en què la sèrie va arribar a 7.200 milions de minuts reproduïts la primera setmana.
Un rècord sense precedents
La xifra té un matís rellevant. Nielsen no desglossa per temporades als seus informes, sinó que comptabilitza el consum total del títol disponible en catàleg. És a dir, en el cas d'Stranger Things, la dada suma tots els episodis de la sèrie que es van reproduir entre el 24 i el 30 de novembre del 2025. En aquest context, el 57% d'aquests 8.460 milions de minuts correspon als capítols nous del volum 1 de la temporada 5, mentre que la resta va provenir d'episodis anteriors de la resta de temporades.
El rendiment resulta encara més cridaner amb una comparació amb la mateixa Stranger Things. L'estrena del volum 1 de la quarta temporada va arribar amb un llançament de set episodis, mentre que la cinquena part ha iniciat el comiat amb quatre episodis. Tot i tres lliuraments menys i, per tant, menys metratge nou disponible per sumar minuts, el registre ha escalat fins a un sostre inèdit.
En paral·lel al seguiment per minuts, Netflix va comunicar quines dades van aconseguir amb Stranger Things 5 a través de la seva pròpia mètrica. La primera part de la temporada final va signar 59,6 milions de visualitzacions a tot el món durant la seva primera setmana, convertint-se en la millor estrena d'una sèrie en anglès a la plataforma superant la marca de la primera temporada de Wednesday, que arriba als 50,1 milions. Es tracta de la tercera estrena global més gran de Netflix, per darrere de les temporades 2 i 3 d'El joc del calamar, que van acumular 68 milions i 60,1 milions de visualitzacions, respectivament.


