Netflix sempre sorprèn: dues pel·lícules execrables són de les més vistes a l'estat espanyol

El top 10 de films més vistos a la plataforma mostren dues produccions de qualitat qüestionable per les seves narratives i personatges

Publicat el 07 de desembre de 2025 a les 12:14
Actualitzat el 07 de desembre de 2025 a les 14:25

Netflix és a l'ull de l'huracà en la darrera setmana, però aquest cop no per una nova sèrie o alguna novetat al seu catàleg. El gegant audiovisual ocupa les portades de tot el planeta pel seu acord de compra de la Warner Bros. Discovery en un moviment sense precedents i per un valor de 82 bilions de dòlars. Mentre el sector mira amb preocupació (i es queixa, de manera activa) aquesta possible fusió, els usuaris de tot el món segueixen consumint la plataforma de manera massiva. No per res Netflix segueix sent (amb permís d'Amazon Prime Video depèn de quina zona) el servei d'streaming més utilitzat.

A l'estat espanyol no és cap excepció. Setmana rere setmana arriben novetats de tota mena (sèries, films, documentals o altres productes, com realities) i els subscriptors se les cruspeixen de dues en dues. Per això mateix sempre és interessant veure les llistes de les deu pel·lícules o sèries més vistes en els darrers set dies. Aquesta última setmana, la sorpresa era majúscula en la plataforma que també dona servei a Catalunya.

 

Dues pel·lícules execrables, repudiades per la crítica professional, s'han col·locat com la segona i la quarta pel·lícula més vista pels usuaris de l'estat espanyol. Sorprèn, especialment, perquè són pel·lícules de la qual un no passaria de la mitja hora, però allà hi són. Les hem volgut analitzar amb profunditat.

Ocho apellidos marroquís

No hi ha per on agafar-la, realment. El director Álvaro Fernández Armero va decidir consolidar una trilogia al voltant de la marca creada per Emilio Martínez-Lázaro, en aquella mítica comèdia del 2014 amb Daniel Rovira i Karra Elejalde, a través d'una història que cau pel seu propi pes. Cal recordar que un any després de l'èxit d'Ocho apellidos vascos va aparèixer la quimera absoluta que era Ocho apellidos catalanes. Sense gràcia, fonaments ni un sentit de la narrativa humorística com havia tingut la seva predecessora, mantenia molts dels personatges originals amb una sèrie de clixés i bromes de mal gust sobre Catalunya que no va quallar, ni tan sols, per al públic castellà. Per això va sorprendre encara més quan vuit anys després va aparèixer una nova entrega de la marca... lligada al Marroc. 

Trencava completament amb els personatges i la història de les dues anteriors per crear-ne una de nova. Casposa, plena de gags sense gràcia, introduïa grans intèrprets de la filmografia catalana i estatal com Michelle Jenner, Elena Irureta o Julián López (molt estimat arreu de l'estat espanyol) en una espècie de xoc cultural amb una història de rerefons que no té cap mena de cap ni peus. La crítica professional va ser ferotge amb ella i, fins i tot, el públic generalista a través de les pàgines de reviews. Ara, però des de fa dues setmanes, és la segona pel·lícula més vista a Netflix per part del públic de l'estat espanyol (que inclou Catalunya). Per llogar-hi cadires, la veritat. 

  • Els actors principals d'Ocho apellidos marroquís, en un moment de la pel·lícula

 

Cash Out

John Travolta no viu el seu millor moment en produccions cinematogràfiques. Qui va ser un dels grans actors de Hollywood i una de les figures mundials del sector de les pel·lícules balla entre produccions de baix pressupost i continguts d'allò més qüestionables. Una d'aquestes apostes irregulars és el film Cash Out, fet el 2024, de només 94 minuts de duració. No contents amb una entrega, n'han fet dues. Per què és execrable, aquesta pel·lícula? És un film d'acció de quarta regional, on la narrativa se centra en un atracador de bancs que, després d'intentar fer una espècie de "cop del segle" (els hauria sortit més rendible robar una oficina del Banc Sabadell a Mollerussa) amb el seu germà, cauen en una trampa. I qui els fa d'intermediari, per ser detinguts per la policia? Una anterior amant del personatge de Travolta

Tot plegat pot semblar una trama fàcil, digerible, d'aquelles de film d'Antena 3 de les quatre de la tarda d'un diumenge amb molta ressaca. Cap problema, en el sentit que tota teca és menjar en un dia amb molta gana. La qüestió, a part que és la quarta pel·lícula més vista a Netflix de tots els subscriptors a l'estat espanyol en la darrera setmana (mentre hi ha disponible novetats com Frankenstein, de Guillermo del Toro), el guió sembla escrit per intel·ligència artificial i la producció feta amb quatre dòlars que sobraven d'una subhasta. Res té sentit més enllà de voler fer una pel·lícula qualsevol amb Travolta disparant a tort i a dret, ensenyant jets privats i cotxes d'alta gama. Sense sentit. 

  • John Travolta, protagonista d'aquesta execrable pel·lícula disponible a Netflix