«Downton Abbey» és el gran encert de TV3 de l'estiu

El "Pasapalabra" supera amb escreix l'"Atrapa'm si pots", però el "Nits sense ficció" torna a conquerir la nit

Publicat el 23 de juliol de 2025 a les 10:37
Actualitzat el 23 de juliol de 2025 a les 10:38

Sí dilluns l'estrena de Downton Abbey era un triomf per a TV3, aquest dimarts la sèrie britànica, per fi emesa en català, s'ha consolidat com un dels grans encerts de la cadena pública catalana. El segon capítol de la primera temporada va mantenir l'entusiasme del públic, amb 249.000 espectadors de mitjana i un 19,3% de quota de pantalla. Els dos espais més vistos de la jornada de dimarts van tornar a ser els Telenotícies, amb el Vespre encapçalant la graella (369.000 i 25,2%), amb el Migdia seguint la seva empremta (343.000 i 28%).

Un dels fenòmens del 22 de juliol va ser la batalla dels concursos durant la tarda. El Pasapalabra d'Antena 3 es va cruspir amb patates l'Atrapa'm si pots, en un dia que no va poder mantenir ni l'audiència ni la quota. El concurs espanyol va sumar 203.000 espectadors de mitjana i un 17,8%. En canvi, l'espai conduït per Llucià Ferrer, va aglutinar 148.000 persones i un 13,6% de quota en el seu format d'estiu. 

  • Els 10 documentals més vistos a la plataforma 3Cat

Pel que fa a la nit, molt menys competitiva a finals de juliol, el Nits sense ficció de TV3 va ser l'opció més triada pels catalans. L'espai documental va estrenar en català el film Pavarotti, que explica i explora la vida del cantant d'òpera més famós de tots els temps. Fins a 196.000 espectadors de mitjana van veure'l, amb un 14,7% de share.

A les onze de la nit, però, l'emoció d'una pròrroga en obert va tornar a captivar l'audiència. Els darrers minuts de l'enfrontament entre Itàlia i Anglaterra a l'Eurocopa femenina de futbol va sumar 176.000 persones a La 1, amb un 13,3% de quota. El partit, que va iniciar cap a les nou de la nit, havia aglutinat 153.000 persones. 

Si abans parlàvem de les sèries britàniques del 3Cat, una altra d'aquestes ficcions estrenades en català per a l'estiu va tornar a funcionar. Els dos capítols d'Els Durrell van rebre l'escalf del públic català. El primer, amb 154.000 persones i el segon, amb 128.000 més. A part de les sèries del Regne Unit, els catalans van tornar a posar un ull i part de l'altre al Tour de França. L'etapa de Montpellier a Mont Vertoux va arreplegar 157.000 espectadors a TVE, amb un 12,1% de quota.