Ningú pot amb el Piromusical de la Mercè: ni el Barça ni els «Telenotícies»

El "Bestial" de Bibiana Ballbé, que va estrenar programa després de molts anys a TV3, va quedar molt lluny de les expectatives creades a l'inici de la temporada

Publicat el 29 de setembre de 2025 a les 11:31
Actualitzat el 29 de setembre de 2025 a les 11:32

Barcelonins i catalans tenien ganes de tornar a veure les fonts de la muntanya de Montjuïc pel Piromusical de la Mercè. El seu impacte televisiu va tornar a ser notori, superant amb escreix els registres de l'any passat. L'espectacle va aglutinar 593.000 espectadors de mitjana i un 30,5% de quota de pantalla en un esdeveniment televisiu que va passar per davant de dos tòtems per a la població del nostre país. El Piromusical va passar per davant dels dos Telenotícies i per damunt del Barça. Posem-hi dades.

El Vespre, que en les jornades de diumenge sol fer de les millors audiències de la setmana, va quedar en segon lloc amb 473.000 espectadors de mitjana i un solvent 25,1% de share. El Migdia, millorant les xifres de dissabte, va sumar 305.000 persones durant la seva emissió i un 23,1% de quota. Les circumstàncies del Piromusical són encara més contundents si ho comparem amb el Barça, que va aconseguir una gran remuntada contra la Reial Societat a l'estadi de Montjuïc, ben a prop d'on se celebrava la festa de la Mercè.

El partit dels blaugranes en el qual van recuperar la primera posició a la Lliga, va sumar 305.000 espectadors de mitjana a través de la retransmissió de Movistar Plus. El partit va aconseguir una quota solvent, amb un 20,1% en una franja relativament buida, com és la de gairebé dos quarts de set de la tarda.  

A l’espectacle de llum, pólvora i música hi van assistir 110.000 persones, segons l’Ajuntament de Barcelona. La mobilitat a la muntanya de Montjuïc de Barcelona va quedar restringida per la coincidència del Piromusical de la Mercè amb el partit de lliga del Barça contra la Reial Societat a l'Estadi Olímpic Lluís Companys, ja que s'esperava que congregués 170.000 persones a la zona. Un fet que va preveure prou gent, veient les audiències televisives de tots dos esdeveniments. 

Les cançons del Piromusical triades per Estopa

Els Estopa van estrenar la cançó Camila en el Piromusical de la Mercè que ha recuperat la Font Màgica de Montjuïc després de tres anys tancada per la sequera i les obres de rehabilitació. Produïda amb The Tyets, la nova rumba en català dels germans Muñoz ha sonat cap al final de l’espectacle pirotècnic, que ha arrencat amb un tema d’Extremoduro. La selecció musical dels Estopa ha inclòs temes de Los Chichos, Albert Pla, Janis Joplin, AC/DC o Camarón de la Isla i ha acabat amb alguns dels seus grans èxits. 

La resta d'esdeveniments de diumenge

La pel·lícula més vista del 28 de setembre en obert torna a ser una de TV3 i torna a repetir Alex Hugo, la sèrie de telefilms francesos que triomfa entre l'audiència del nostre país. L'entrega d'aquest cap de setmana va sumar fins a 243.000 espectadors de mitjana, una gran xifra que va venir de la mà d'una contundent quota del 17,4% en una franja com la de passades dos quarts de quatre de la tarda. 

Un altre dels grans espais televisius que van triomfar diumenge a Catalunya van ser els informatius de Televisió Espanyola. El Telediario de La 1 del migdia, concretament a les tres del migdia, va sumar 209.000 espectadors de mitjana, col·locant-se com un dels programes més destacats de la jornada. Va aconseguir un contundent 14,5% de quota de pantalla. 

Tornant al cinema, el gran film pel qual apostava RTVE durant tot el cap de setmana, Oppenheimer de Cristopher Nolan, no va gaudir de l'impacte que s'esperava al nostre país tot i el contundent triomf que va aconseguir a la resta de l'estat espanyol.

A Catalunya la xifra va ser relativament baixa: 144.000 espectadors i un 11,2% de quota de pantalla a partir de les deu de la nit. Ja la podeu recuperar a RTVE Play, un fet notori, ja que el film va desaparèixer de les plataformes HBO Max i SkyShowtime, on es trobava disponible mesos enrere. 

El Bestial de Bibiana Ballbé, que va estrenar programa després de molts anys a TV3, va quedar-se molt lluny de les expectatives: 132.000 espectadors de mitjana, un 9,9% de quota de pantalla i fortes crítiques a les xarxes socials pel contingut de l'espai d'entreteniment que es va fer des de La Paloma de Barcelona.