L'estrena de «Downton Abbey» en català passa la mà per la cara a «Delta»

La ficció del 3Cat situada a les Terres de l'Ebre tanca temporada amb una baixa xifra d'audiència durant la nit de dilluns, però amb un acumulat de gairebé un milió d'espectadors en els sis capítols

Publicat el 22 de juliol de 2025 a les 12:57

L'estrena de la sèrie britànica Downton Abbey a TV3, amb el doblatge en català, va entusiasmar el públic del nostre país. 263.000 espectadors de mitjana van veure el primer capítol d'una de les ficcions més reconegudes de la dècada del 2010.

En concret, va aconseguir un 21,8% de quota de pantalla a partir de dos quarts de quatre de la tarda. La família Crawley va passar la mà per la cara -en qüestió d'espectadors i de quota, encara que fossin franges diferents- a la ficció pròpia del 3Cat, Delta.

La sèrie situada a les Terres de l'Ebre va tancar la primera temporada amb una xifra d'audiència que deixa molt a desitjar: 153.000 espectadors i un 10,8% de quota. Tot i això, va ser el producte televisiu més vist en la seva franja, la de les deu de la nit, sense gaire competència. 

Els sis episodis han tingut una audiència acumulada de gairebé un milió d'espectadors a TV3 i és un dels continguts més vistos a la carta de la plataforma del 3Cat. Seguint amb les sèries emeses per la televisió pública catalana, l'estrena d'una altra britànica també va fer trempar els catalans.

Els dos primers episodis d'Els Durrell, just després de Downton Abbey, van mantenir cert nivell d'espectadors. En la primera entrega van aglutinar 169.000 espectadors i un 16,3% de share. En el segon capítol ja va caure una mica més: 122.000 espectadors i un 13,7%. Els productes televisius líders de la jornada del 21 de juliol van tornar a ser els Telenotícies de TV3.

El Migdia va ser líder, amb 396.000 espectadors i un 30,8%. El Vespre, amb xifres similars, va registrar 384.000 espectadors i un 28,2% de quota. Pel que fa al Telenotícies Comarques va aconseguir una altra bona xifra, amb 221.000 espectadors i un 21,6% de quota.

Una altra lluita destacada va ser la dels concursos. Aquest dilluns es va endur la batalla el Pasapalabra d'Antena 3 (178.000 i 16,4%) per davant de l'Atrapa'm si pots: Estiu (168.000 i 16,6%) en xifra d'espectadors, però no pas de quota.