Últim cap de setmana de vacances d'estiu, retorn a la rutina. Almenys per a tots aquells que tornen avui a l'escola, als centres educatius o a les universitats. Les audiències dels primers dissabte i diumenge de setembre han mantingut la tònica habitual dels darrers mesos, de registres totals d'audiència relativament baixos.
Això sí, dos elements clau marquen les dades televisives d'aquests dos dies: l'esport i els informatius. Anem a pams. El partit de classificació per al Mundial 2026 que va enfrontar la selecció espanyola amb Turquia va ser un èxit rotund a les llars catalanes: 472.000 espectadors de mitjana i un 25,3% de quota a partir de tres quarts de nou de la nit. En quota de pantalla sí que podem afirmar que el Gran Premi va guanyar rellevància, però ho va fer en el post, segons les dades. Ho desgranem:
Tant va ser el seu triomf que va passar la mà per la cara, en termes de xifra d'espectadors de mitjana, al Gran Premi de Catalunya de MotoGP que va retransmetre TV3. La cursa, com a tal, va arreplegar 263.000 espectadors de mitjana a les dues del migdia, amb un 23,2% de quota de pantalla.
El plat fort de la programació va ser el post, amb 401.000 espectadors de mitjana i el share més elevat del diumenge, amb un 30,3%. Moltes persones es van afegir a la retransmissió de la cursa a partir del migdia, notant-se aquest increment més en l'anàlisi posterior que en l'inici. Aquest escenari va ser diferent a TVE, que va triomfar amb el futbol de seleccions. La prèvia del partit va sumar 201.000 persones i un 14,2% de quota.
It was a battle of the Marquez brothers at the #CatalanGP, but only one could win…👀#MotoGP pic.twitter.com/dJcxLmVz96
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 8, 2025
Últim dissabte "tranquil"
El cinema en obert, un cop més, va guanyar protagonisme a les cadenes que emeten a Catalunya durant el cap de setmana. Ara bé, el podi de dissabte, és clar: els Telenotícies i l'sprint race del Gran Premi de Catalunya de MotoGP. El Vespre (364.000 i 26,8%) i el Migdia (244.000 i 23,6%) van tornar a ser els espais informatius de referència del país. L'esdeveniment de motociclisme, per la seva banda, va aconseguir 286.000 espectadors de mitjana i un 21,7% de share.
Per què destaquem els espais informatius? Doncs perquè dissabte, aquests espais, no només van triomfar a la televisió pública de Catalunya. Antena 3 Noticias, al migdia (210.000 i 15,8%), el Telediario del migdia de TVE (176.000 i 13,1%) i Antena 3 Noticias 2, el de la nit (173.000 i 13,1%). Més enllà, les pel·lícules en obert van mantenir el seu espai de confort per al públic fidel d'aquests continguts durant el cap de setmana. La més vista de dissabte a Catalunya va ser Made in Italy (2020), a Antena 3, protagonitzada per Liam Neeson i Micheál Richardson.
Diumenge, més enllà del futbol
La ficció més vista a Catalunya el 7 de setembre, diumenge, no va ser cap pel·lícula. Va ser un nou capítol d'Hotel Voramar, la sèrie danesa creada el 2013 que agrada, i molt, al públic del nostre país. Va sumar fins a 211.000 espectadors de mitjana a les deu de la nit, absorbint bona part del prime time de Catalunya que preferia no veure la selecció espanyola masculina de futbol.
Encara és més destacat que el film més vist a les llars catalanes el diumenge va ser un telefilm provinent de França: Alex Hugo: La mort et la belle vie. És una producció televisiva que adapta una novel·la sobre un policia de les zones rurals del país. És un format sèrie amb els capítols com si fossin telefilms.
A partir d'aquest dilluns 8 de setembre la gran majoria de cadenes, especialment la del 3Cat, posarà en marxa tota la programació habitual per a la nova temporada. Serà llavors quant els caps de setmana tornarà a haver-hi contingut que es desmarqui d'esdeveniments esportius i del cinema en obert.