NOU CONTRACTE

L'aportació del Govern a la CCMA serà de 1.347 milions fins al 2027

Aquest any la Corporació rebrà 330,5 milions d'euros, un increment de 55 milions respecte el pressupost del 2023

Els responsables de 3Cat a la presentació de la nova plataforma

El Govern ha donat llum verda aquest dimarts al nou contracte programa de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. En concret, el nou marc permetrà que arribin 1.347 milions d'euros a l'ens fins al 2027. Feia 14 anys que no es posava en marxa un document programàtic com aquest, segons ha detallat la portaveu de l'executiu, Patrícia Plaja. "Amb aquesta inversió s'acaba amb les retallades del 2011", ha assenyalat Plaja.

Aquest 2024, l'aportació serà de 330,5 milions d'euros, una xifra que suposa un increment de 55 milions respecte el pressupost de l'any anterior. La xifra del nou contracte serà creixent amb el pas dels anys l'any vinent, el número creixerà fins als 335,5 milions; i en els dos últims períodes contemplats, la xifra serà de 340,5 milions d'euros.

Aportacions previstes de la Generalitat a la CCMA

  • 2024: 330,5 milions d'euros
  • 2025: 335,5 milions d'euros
  • 2026: 340,5 milions d'euros
  • 2027: 340,5 milions d'euros

Entre els eixos que inclou el document hi ha l'estabilitat dels mitjans públics i la seva sostenibilitat financera, que en determinats moments de la crisi econòmica de la dècada passada -quan Artur Mas va arribar a la presidència de la Generalitat- es va arribar a posar en qüestió. La divulgació del català és una de les prioritats del contracte, tenint en compte el retrocés de la llengua en tots els àmbits. En aquest sentit, Plaja ha remarcat que ja hi ha elements que s'han posat en marxa per revertir la situació, com ara el nou impuls al SX3 per arribar a un públic més jove.

Dins del nou document també s'hi emmarca la transformació digital, que en els últims mesos ha viscut una acceleració amb la posada en marxa de la plataforma 3Cat. En el marc del contracte, la CCMA es compromet a elaborar un pla de reorganització de la presència dels seus continguts en diferents canals de distribució audiovisuals, ja siguin lineals, digitals, a demanda, propis i de tercers; un pla de "reorganització de marques"; un pla de jerarquització de produccions que estudiï l'impacte de fer programes de manera interna o externa; un pla d'igualtat; i també un pla de diversitat i inclusió.

La presidenta de 3Cat, Rosa Romà, s'ha mostrat "molt satisfeta" amb l'aprovació del document i ha assegurat que "ens donarà l'estabilitat que necessitàvem per desplegar el pla estratègic", sobretot pel que fa al desenvolupament de la plataforma digital 3Cat, estrenada l'octubre passat, i l'aposta per crear nous continguts en català i de qualitat que permetin a la corporació arribar a nous públics.

ETIQUETES:

Comentaris ( 2 )

  1. jordi

    Si s'inverteixen tant de bé com ara, ho tenim clarinet

  2. Pau

    Tant de bo aquesta pujada en els diners que rebra el nou 3Cat hi hagi una part per enfortir un espai juvenil. L'espai EVA li cal molt encara i esta molt lluny del que va ser el 3XL o el canal K3. El nou SX3 ha demostrat que l'anime té públic i audiencia en xarxes i en visionats digitals. Si EVA vol seguir i fer-se fort com el seu germà gran que era el 3XL li cal ficció i anime

Deixa un comentari