Final de temporada televisiva a Catalunya i a l'estat espanyol amb unes xifres històricament negatives. Segons ha publicat la consultora GECA, amb Kantar Media com a font, el consum televisiu ha registrat un nou mínim històric: 161 minuts de mitjana per espectador.
Això suposa deu minuts menys que la temporada passada, la 2023-2024. En aquesta, la 2024-2025, també es trenquen altres rècords, però de manera positiva. Per exemple, l'agrupació de canals temàtics de pagament (11,3%; +0,7) torna a batre un rècord històric en una temporada regular i experimenta el més gran creixement.
TV3 manté el lideratge
Les autonòmiques públiques (8,2%) creixen sumant tres dècimes, superant la barrera del 8,0% de quota. I en aquest sentit, TV3 és líder. La televisió del 3Cat segueix com el canal autonòmic més vist (14,1%; +0,2). Aquesta setmana, la pública de Catalunya tanca temporada per arribar a un setembre marcat pels canvis i les novetats.
Antena 3 lidera la llista espanyola (12,7%, -0,3%), superant un any més La 1 (10,3%;). Tot i això, des d'RTVE van celebrar els registres aconseguits aquest curs. La 1 és la segona opció en el matí de tot l'estat espanyol amb un 11,3%, posició que no ocupava des de 2011-2012. Es queda a 7 dècimes del lideratge i és la cadena que més creix amb 1,2 punts de millora. En la tarda, anota un 9,5%, segona en el rànquing de cadenes.
Una altra dada: el grup de canals temàtics en obert, com poden ser el SX3 o FDF (28,6%; -1,6%) trenca la seva tendència a l'alça i se situa per sota del 30%, registrant la seva pitjor dada de les tres últimes temporades.