«La Turra» triomfa a Spotify i és el pòdcast més escoltat a tot l'estat espanyol

El programa presentat per Alba Riera passa per davant d'altres continguts amb molts seguidors i de gran producció, com "Nadie sabe nada" o "La Ruina"

  • Un programa de La turra -
Publicat el 03 de juliol de 2025 a les 18:05

El programa La turra, presentat per Alba Riera al 3Cat, és el pòdcast més escoltat a l'estat espanyol. Segons les dades facilitades per la plataforma Spotify, l'espai d'actualitat, debats reposats i entrevistes és el pòdcast més destacat ara mateix a tot el servei d'àudio a l'estat espanyol. Es pot consultar en directe en aquest enllaç.

Riera i tot l'equip del programa supera, en aquests moments, produccions de gran nom com el Nadie sabe nada d'Andreu Buenafuente i Berto Romero, o el programa d'humor amb milers de seguidors de La Ruina, presentat pels catalans Ignasi Taltavull i Tomás Fuentes.

Estrenat el 2023, el programa va començar la seva aventura a la plataforma 3Cat com una de les principals apostes de la casa per aglutinar noves audiències, especialment les més joves. Riera no presentava sola, ho va fer amb Andrea Gumes, qui va formar part del projecte en la seva fase inicial. Més tard va entomar la responsabilitat de presentar i editar el programa Nervi, a TV3.

La turra, programa d'èxit

La turra, que ja va per la quarta temporada, és un espai definit per la mateixa Riera en una entrevista a Next com un nou espai "per donar la tabarra", sobre la llengua, les noves generacions digitals i les dificultats per traslladar la suposada mirada jove als mitjans tradicionals.

 

  • Les dades d`Spotify sobre La turra

En un espai radiofònic i televisiu (amb el suport de la plataforma 3Cat i tots els clips presents a les xarxes) per on han passat bona part de les veus, opinions i personalitats més interessants de Catalunya entre la generació Z i la generació millenial, el programa va ser reconegut fa pocs dies amb el Premi CRIT com a Millor Projecte de l'Any.

Produït per La Manchester, el programa ha consolidat una audiència fidel a les plataformes, però ara també en el format pòdcast. Ho confirma Spotify en el seu llistat oficial d'espais més destacats o aquells que estan "en tendència". 

Al programa ho toquen tot, amb la perspectiva de l'actualitat i amb una majoritària presència de dones. Les darreres entrevistes més destacades van ser a les actrius Anna Castillo, Marina Salas o Greta Fernández. També en aquesta temporada han parlat amb Manel Vidal, Anna Gabriel, Rigoberta Bandini, Samantha Hudson o Julieta.