NETFLIX

Netflix revela per primer cop les audiències de la plataforma

La plataforma publica un informe exhaustiu sobre les sèries més vistes fins al primer semestre del 2023: mostren centenars de milions d'hores acumulades.

Netflix

La plataforma Netflix no era gaire transparent sobre les audiències dels seus productes audiovisuals. Tampoc és un fenomen aïllat: pràcticament cap dels serveis d'streaming ho fa. Només Twitch, però funciona d'una altra manera i ofereix contingut en directe. En tot cas, Netflix havia habilitat, feia un temps, una pàgina on veure el més vist del seu catàleg. Pots desgranar per països, per contingut (sigui sèrie, pel·lícula o documental) i per període. Només apareixien en un rànquing i per un segment d'una setmana. Ara, però, Netflix ha decidit posar fil a l'agulla i ser més obert: ha revelat les seves audiències fins al 2023.

Quantes hores en total acumulades de reproducció té una sèrie o una pel·lícula? És només un element més, però la multinacional ha decidit "facilitar" les mètriques al públic i no només a la premsa de manera general. Anteriorment, eren ells mateixos els que traslladaven la informació, més de manera hermètica, sobre quins continguts aconseguien rècords d'audiència i quins no. Des de Netflix celebren aquest pas. "Creiem que la informació de visualització d'aquest informe, combinada amb les nostres llistes setmanals dels 10 millors i més populars, oferirà als creadors i al nostre sector una visió més profunda del nostre públic i del que hi ressona", han explicat.

Tot i això, des de la plataforma asseguren que la dada "d'hores de visualització" no és un factor determinant d'èxit. Raó no els falta, ja que diverses produccions van ser cancel·lades tot i ser molt aplaudides pel públic. Ho diuen ells al seu comunicat: "L'èxit a Netflix té totes les formes i mides, i no és determinat per les hores de visualització soles. Tenim pel·lícules i programes de televisió d'un èxit enorme amb hores de visualització més baixes i més altes".

Quines són les sèries i pel·lícules més vistes?

La data màxima de registre d'audiències se situa al final del primer semestre de 2023. És molt significatiu quins shows apareixen (surt un del 2022 i una temporada del 2021) i si s'emeten a nivell global. La diferència de mercats de Netflix a tot el planeta es pot trobar en aquestes dades. Aquesta és la llista de les 10 més vistes:

1. The Night Agent – 812.100.00 hores

Un agent de l'FBI de perfil baix, Peter Sutherland, treballa al soterrani de la Casa Blanca pendent d'un telèfon que mai sona… fins a la nit que ho fa, cosa que impulsa una conspiració que el porta fins a l'Oficina Oval .

2. Ginny & Georgia (Temporada 2) – 665.100.000 hores

A la recerca d'un nou començament, l'adolescent Ginny, junts amb la mare Geòrgia i el germà Austin, es muden a una altra ciutat. Però els secrets del passat de Geòrgia posen en perill el seu intent. Les dues protagonistes són interpretades per Brianne Howey i Antonia Gentry.

3. Deo Geulloli (The Glory) – 622.800.000 hores

Molts anys després de ser brutalment agredida a l'institut, una dona posa en marxa un elaborat pla de venjança perquè els responsables paguin pels seus crims.

4. Wednesday – 507.700.000 hores

Segueix els anys de Wednesday Addams com a estudiant, intentant dominar la seva emergent habilitat psíquica mentre intenta resoldre el misteri que va enredar els seus pares. Una de les sèries més vistes de tot el 2023 va suposar el rescat d'un dels personatges més carismàtics de la Família Addams.

5. La reina Carlota: Una historia de Los Bridgerton – 503.000.000 hores

Preqüela de l'univers de "Los Bridgerton" centrada en l'ascens a la rellevància i al poder de la reina Carlota que explica la història de com el matrimoni de la jove reina amb el rei Jordi va provocar tant una gran història d'amor com un canvi social, creant el món de Ton heretat pels personatges de "Los Bridgerton".

6. You (Season 4) – 440.600.000 hores

Joe Goldberg (Penn Badgley), un novaiorquès obsessiu però brillant, aprofita les noves tecnologies per conquerir diferents dones. Gràcies a la hiperconnectivitat que ofereix la tecnologia moderna, Joe passa d'assetjador a nuvi, ja que usant Internet i les xarxes socials aconsegueix conèixer els seus detalls més íntims per acostar-s'hi. Així, el que va començar com un fletxat encantador, es convertirà en una obsessió mentre ell, de forma estratègica i silenciosa, es desfà de tots els obstacles (i persones) que es creuin en el seu camí.

7. La Reina del Sur (Season 3) – 429.600.000 hores

La Reina del Sud és l'adaptació televisiva -la telenovel·la més cara mai produïda per Telemundo- de l'èxit literari homònim de l'escriptor espanyol Arturo Pérez-Reverte. Narra la crònica de l'ascens al poder d'una dona mexicana dins del món del tràfic de drogues internacional. Teresa Mendoza comença la seva aventura com una jove humil enamorada d'un pilot emprat pels cartells mexicans.

8. Outer Banks (Season 3) – 402.500.000 hores

Un grup d'adolescents d'Outer Banks, a Carolina del Nord, descobreix un secret que desencadena una sèrie d'esdeveniments tèrbols, i que embarcarà tothom en una aventura inoblidable. Amors prohibits, la desaparició del pare del líder del grup, la recerca d'un tresor i el conflicte creixent entre els amics i els seus rivals donaran lloc a un estiu inoblidable de misteris i aventures.

9. Ginny & Georgia (Season 1) – 302.100.000 hores

10. FUBAR – 266.200.000 hores

Un veterà agent de la CIA accepta una missió final abans de retirar-se definitivament, però durant aquesta missió descobreix que la seva filla també treballa encoberta per a la CIA.

ETIQUETES:

Deixa un comentari