La selecció espanyola femenina a l'Eurocopa passa per sobre del «Polònia»

Capitanejades per Alèxia Putellas, les jugadores del conjunt estatal van golejar Portugal 5 a 0 a l'Eurocopa, amb més de 330.000 espectadors a Catalunya

  • Alèxia Putellas, amb la selecció espanyola -
Publicat el 04 de juliol de 2025 a les 10:17
Actualitzat el 04 de juliol de 2025 a les 10:19

La selecció espanyola femenina de futbol va triomfar a Catalunya la nit de dijous. En la seva estrena a l'Eurocopa 2025, les jugadores capitanejades per Alèxia Putellas van desfer-se de Portugal per un contundent 5 a 0. El partit, retransmès per La 1 de Televisió Espanyola a les 21h de la nit, va arreplegar fins a 331.000 espectadors de mitjana, amb un contundent 20,1% de quota.

Tot i aquestes grans xifres, el futbol en obert no va poder superar els informatius de TV3. El Telenotícies Vespre, també a les 21h de la nit, va sumar 436.000 espectadors davant la pantalla, amb un 26,9% de share. En aquesta mateixa línia de prime time, però, el Polònia i el seu especial de resum post-temporada no va poder superar l'Eurocopa.

El programa satíric, amb l'Especial de Cine, va aglutinar els fidels però no va poder amb la novetat, que era el futbol en obert. 254.000 espectadors van acompanyar el tòtem humorístic de TV3, amb un 15,1% de quota de pantalla. Cal destacar que aquest dijous 3 de juliol cap dels dos programes espanyols de late night, ni el de Pablo Motos ni el de David Broncano, van registrar audiències suficients per quedar entre els vint espais més vistos.

Una de les grans notícies per a TV3 és un nou gran registre per al concurs Atrapa'm si pots, que està consolidant una gran setmana. L'espai presentat per Llucià Ferrer va superar la barrera dels 200mil, amb 219.000 espectadors a les vuit del vespre, amb un 18,5% de quota de pantalla.

Pel que fa a la mitjana diària, TV3 guanya amb solvència, amb un 15,6%. En segona posició apareix La 1, gràcies al futbol, amb un 10,7%. Enrere queden Antena 3 (8,4%), Cuatro (6,6%) i La Sexta (6,5%). La pèrdua dels realities nocturns, com era Supervivientes, han fet caure Telecinco en les darreres setmanes.

En l'espai del prime time cal destacar la gran audiència aconseguida aquest dijous pel programa First Dates, amb 148.000 espectadors de mitjana i un 9% de quota de pantalla. Aquesta mateixa setmana una parella del programa va discutir sobre una ciutat de Catalunya, un fet que es va viralitzar i molt.