PLATAFORMES

Disney copia l'estratègia de Netflix: el pla que prepara pel novembre

La plataforma adoptarà aquesta fórmula a Espanya després de provar-la amb èxit als Estats Units

La plataforma Disney sumarà una nova quota

És el torn de Disney+. La plataforma de The Walt Disney Company ha anunciat que llançarà un nou pla de subscripció amb publicitat Espanya a partir de l'1 de novembre, de manera que s'uneix així a l'estratègia que va estrenar Netflix a finals del 2022. La plataforma Disney+, però, juga amb avantatge: té el precedent dels Estats Units, on ja ha provat durant vuit mesos el pla i ha estat tot un èxit. Ara bé, això no vol dir que a l'Estat funcioni. Per tant, caldrà veure si li passarà el mateix que a Netflix, que ja no és la plataforma líder i va perdent subscripcions des que va incorporar anuncis. 

El president de The Walt Disney Company, Jan Koeppen, ha indicat que l'arribada del nou pla d'anuncis representa la següent etapa de la plataforma: "Oferirem més opcions, tant als subscriptors com als anunciants". D'altra banda, també ha volgut deixar clar que Disney+ "continua marcant la diferència en el panorama de l'streaming, atès que ofereix un valor incomparable, sèries que defineixen gèneres televisius i pel·lícules d'èxit en el marc d'una experiència senzilla i fluida". Amb tot, Koeppen es mostra confiat en el llançament del nou pla. 

D'aquesta manera, Disney+ passarà a oferir tres tipus de subscripcions: l'estàndard amb anuncis, amb un cost de 5,99 euros al mes; l'estàndard, de 8,99 euros al mes o 89,90 euros a l'any, i la prèmium, d'11,99 euros al mes o 119,90 euros a l'any.


Les noves quotes
A part del preu, també hi ha diferències pel que fa a les funcionalitats entre els tres plans. Les versions estàndard permeten fins a dues reproduccions en streaming alhora, mentre que la més cara en permet quatre. Quant a la qualitat de vídeo, les versions estàndard ofereixen un visionat full HD 1080p, i l'opció prèmium4K UHS/HDR. La principal diferència, però, en comparació amb els plans estàndard i prèmium, és que l'estàndard amb anuncis no permet descàrregues per veure el contingut sense connexió a internet. 

Els subscriptors habituals —que ara paguen 8,99 euros al mes— no s'hauran d'amoïnar perquè mantindran la subscripció actual, que es transformarà automàticament en prèmium. Ara bé, això suposa que als que no vulguin canviar de pla se'ls facturarà el nou preu —11,99 euros al mes— a partir del primer cicle de facturació, després del 6 de desembre. Tot i això, sempre tindran l'opció de canviar-se de pla, sigui l'estàndard o l'estàndard amb anuncis, però hauran d'estar atents quan s'apliqui el canvi. 

ETIQUETES:

Deixa un comentari