NOVA ETAPA

El nou SX3 celebra sis mesos encara molt lluny de Boing que arrasa entre els nens

"Al canal digital s'ha muiltiplicat un 40% els usuaris únics i han augmentat un 70% les reproduccions de vídeo", assegura la cap d'Infantils de TV3

El nou SX3 celebra sis mesos

Aquest dilluns 10 d'abril va fer sis mesos de l'estrena del nou SX3, la nova etapa del canal infantil de TV3. Per aquest motiu, la cap de Continguts Infantils de la cadena pública, Laia Servera, va fer balanç del que s'ha aconseguit fins ara en una entrevista a Catalunya Ràdio.

"Fem un balanç molt positiu perquè creiem que era molt complicat, degut als canvis que hi han hagut en la manera de com els nens consumeixen la televisió. Teníem molts números per decebre i creiem que no ha estat així", ha assegurat Servera, que també ha afegit que a parer seu "s'ha produit una reconnexió, tot i que encara ens falta molt camí".

Tot i aquest optimisme, de l'1 a l'11 d'abril d'aquest 2023, el canal intantil de Mediaset, Boing, arrasa amb un 22,5% de quota entre els nens de 4 a 12 anys, seguit a molta distància del canal infantil de TVE, Clan, amb un 6,0%, mentre el SX3, és tercer amb un 4,1% i Disney Channel, quart amb un 4,0%.

Al març, Boing va aconseguir un 15,4%, Clan un 7,3% i el SX3 i Disney Channel van empatar amb un 5,9%. Tot i això, la cap infantil de TV3, creu que l'evolució d'aquests mesos ha estat positiva: "A l'horari de màxima audiència (de 17 a 22h), que és quan surten els ensn de l'escola, hem passat de ser l'últim canal infantil més vist, a ser el segon i el primer".

"El detectiu Conan", un clàssic del SX3

On les dades sí que han millorat considerablement ha estat en làmbit digital, tal i com ha explicat Laia Servera: "Al canal digital s'ha muiltiplicat un 40% els usuaris únics i han augmentat un 70% les reproduccions de vídeo i aquí és on va tota la nostra estratègia a llarg termini".

Boing al matí, el SX3 a la tarda i vespre

Aquesta gran distància entre Boing i la resta de canals es deu al gran èxit que aquesta aconsegueix a la franja matinal gràcies a Doraemon, uns dibuixos que històricament havia emès TV3. Sense anar més lluny, aquest dimarts 11 d'abril, Boing va arribar a quotes del 100% i fins a 26.000 espectadors de 7 a 11.00 del matí, mentre el SX3 es va quedar amb un 0,0% en la majoria de les seves emissions.

Així de 7 a 14h, Boing va aconseguir aquest dimarts un estratosfèric 55,4% de quota, Disney Channel un 2,4%, el SX3 un 2,1% i Clan un 0,0%.

"Doraemon" arrasa a Boing

Al vespre en canvi, la situació s'inverteix i el SX3 acostuma a liderar de 19.30 a 22.00. Aquest dimarts el canal infantil de TV3 va aconseguir un 29,7% de 19.30 a 21.15, sent líder de la seva franja. I també va guanyar en la franja de tarda de 17 a 20.30 amb un 19,8%, per davant de Clan (12,6%) i Boing (11,9%).

ETIQUETES:

Comentaris ( 2 )

  1. jordi

    Normal que no lideri en la franja 4-12, segur que en els de 40 en amunt sí.

  2. EDU

    No hi ha excuses pq el canal no funcioni. S escuden molt en el digital, pero igualment Boing te la Boing app i les audiencies de tele els hi son favorables. Aixi que dit aixo…

    El nou X3 te una falta brutal de connexio amb l espectador. Zero promocio de les seves estrenes, sèries com Black Clover o Inuyasha que podrien ser autentics catapultadors d audiencia, relegats a horaris mig amagats. Portar un canal no ha de ser facil, pero sembla que no han agafat res dels seus predecessors com K3 o 3XL. Em fa la sensació q ni els responsables el mimen el canal. Digital digital i digital, pero perdent la proximitat amb l espectador.

Deixa un comentari