La direcció del 3Cat ha traslladat una proposta als treballadors de la CCMA per a flexibilitzar l'ús de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio en el nou univers informatiu de la Corpo, el 3CatInfo. Segons fonts consultades per El Món de la Tele, els representants dels treballadors i els principals responsables de la CCMA s'han reunit aquest dimecres per posar sobre la taula la supervivència o el manteniment dels noms i les marques de la ràdio i la televisió. Era un tema que ha preocupat, i molt, els empleats del 3Cat. Fins a 700 treballadors i exmembres de la CCMA han signat un document en defensa de les marques. En el marc d'aquesta situació, totes dues parts han volgut parlar sobre possibles propostes per solucionar la convulsió interna.
Des de l'òrgan de govern de la CCMA han traslladat dues propostes a la plantilla. La primera és que els periodistes, reporters i treballadors podran signar les seves peces -afegint la clàssica cantarella a la televisió i a l'emissora- amb les marques de Catalunya Ràdio i TV3. Per exemple: es podrà tornar a escoltar: "Lidia Heredia, TV3, Washington". Com quedarà tot plegat, si ho accepten els treballadors? L'univers informatiu 3CatInfo, una de les mesures estrella de l'actual direcció, es mantindrà com a paraigua absolut per sobre de detalls o altres qüestions. Ara bé, des de la direcció insisteixen en el fet que TV3 i Catalunya Ràdio "són marques més vives que mai" i, per tant, poden conviure amb la del 3CatInfo.
Això també suposaria canvis en els micròfons, un fet que va aixecar polseguera a escala interna i entre els espectadors. Si la plantilla accepta la proposta, els micròfons de TV3 tornaran a sortir per TV3 sempre que les peces audiovisuals, els reportatges o les emissions es facin per aquest canal. El mateix passarà per a Catalunya Ràdio. El fet, però, és que canviaran les carxofes i tornaran a les clàssiques negre (TV3) i groga (Catràdio), però totes dues portaran la base amb els logotips del 3CatInfo. Així "el paraigua informatiu segueix aglutinant les marques, però també les fa conviure".
Una altra de les qüestions preguntades per part dels representants dels treballadors era quin mitjà havien de col·locar els treballadors de la CCMA a l'hora de citar les fonts consultades. Per exemple: "Segons fonts consultades per X, hem pogut saber que...". La resposta de la direcció ha estat que en qüestió de la informació ha de ser el 3CatInfo, ja que "és el paraigua que cobreix tot aquest univers".
Les mateixes fonts segueixen defensant la creació de l'univers informatiu. Rosa Romà, presidenta del 3Cat, ja va explicar el passat 1 d'octubre els motius de la seva posada en marxa. "Vam identificar la necessitat que tota la informació que generem s'aglutini en un mateix entorn digital i sigui reconeixible en les diferents finestres que tenim. Estem satisfets, el resultat és que el projecte està funcionant. Hem crescut en audiència, hem tingut la millor quota des del confinament del 2020... Creiem que estem en una direcció en la qual arribem a més públic", va explicar. En aquesta línia, va insistir fa unes setmanes que calia "consolidar el 3CatInfo".
Així doncs, la direcció del 3Cat busca allargar la mà a una plantilla que mostrava nerviosisme i mala maror per certs canvis que viu la corporació. Diverses fonts diferents de la CCMA ja havien deixat clar a aquest mitjà que durant les primeres setmanes de la implementació dels canvis en la nova temporada (des dels grafismes d'El Temps fins a qüestions més tècniques, de la hibridació de la plantilla o del manteniment de les marques) es podien produir modificacions, proves o errors. Ara caldrà esperar a l'assemblea general extraordinària que els treballadors del 3Cat celebraran aquest dijous per rebre formalment la proposta de la direcció i decidir com l'encaixen i quines actuacions duen a terme.
Més de 700 treballadors i extreballadors de TV3 i Catalunya Ràdio defensen mantenir les marques
La proposta de la direcció arriba dies després que més de 700 treballadors i antics membres, ara ja jubilats, de TV3 i Catalunya Ràdio defensen les dues marques històriques a través d'un manifest. En aquest també rebutgen que els noms d'aquests no siguin visibles en els respectius serveis informatius, ara sota el paraigua del 3CatInfo.
En un comunicat signat per certs membres actuals de la CCMA amb recorregut mediàtic, com Esteve Soler, Josep Capella, Núria Bacardit, Mariona Bassa o Monste Armengou, reivindiquen que "TV3 i Catalunya Ràdio continuen sent marques conegudes i de prestigi". Amb les dues mesures proposades per la direcció podrien desaparèixer els dubtes sobre si TV3 i Catràdio s'estaven diluint dins la marca del 3CatInfo. La resposta dels treballadors marcarà el pròxim pas de les pugnes internes de la CCMA.

