Més de 700 treballadors i antics membres, ara ja jubilats, de TV3 i Catalunya Ràdio defensen les dues marques històriques i rebutgen que els noms d'aquests no siguin visibles en els respectius serveis informatius, ara sota el paraigua del 3CatInfo. Segons ha explicat Comunicació21, el comunicat l'han signat per certs membres actuals de la CCMA amb recorregut mediàtic, com Esteve Soler, Josep Capella, Núria Bacardit, Mariona Bassa o Monste Armengou, reivindiquen que "TV3 i Catalunya Ràdio continuen sent marques conegudes i de prestigi".
En el document, que també signen anteriors treballadors de renom com Imma Pedemonte, Jordi Robirosa, Pere Escobar o Arcadi Alibés, entre d'altres, afirmen que totes dues marques són "una indiscutible referència informativa encara que ara siguin dins del paraigua 3Cat". Altres treballadors en actiu, com Jordi Eroles, són molt actius a les xarxes socials reivindicant el fet de mantenir les nomenclatures, les marques i el pes de mitjans com TV3 i Catalunya Ràdio.
Amb tot, la direcció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) havia de celebrar aquest dimecres una reunió extraordinària amb els representants del consell professional de la casa i els comitès d'empresa de tots dos mitjans. També estava prevista una assemblea general dels treballadors aquest dijous, al garatge de les Unitats Mòbils, per tal d'explicar "el que els haurà dit la direcció sobre les marques" i sobre quins seran els seus pròxims passos.
📜 Comunicat:
— Comitè Empresa TV3 (@comitedetv3) October 27, 2025
Volem que se'ns escolti.
Defensem TV3 i Catalunya Ràdio.
Dijous 30 d’octubre, a les 15:45h, al garatge d’Unitats Mòbils, Assemblea general. https://t.co/wKCAnegjoP pic.twitter.com/iPQFMsVNwV
Un dels elements que està sobre la taula es proposar tirar endavant una consulta a les plantilles de la televisió i de l'emissora de ràdio sobre la gestió de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio. Des dels comitès d'empresa segueixen plantejant la coexistència entre les històriques i les noves propostes, com pot ser el 3Cat o el 3CatInfo pel que fa als informatius.
En diverses ocasions la direcció ha mantingut la seva postura. En una entrevista amb Ricard Ustrell, la presidenta de la corporació de mitjans públics, Rosa Romà, va explicar els motius pels quals ara existeix la marca del 3CatInfo, un projecte treballat en els darrers dos anys. "Vam identificar la necessitat que tota la informació que generem s'aglutini en un mateix entorn digital i sigui reconeixible en les diferents finestres que tenim. Estem satisfets, el resultat és que el projecte està funcionant. Hem crescut en audiència, hem tingut la millor quota des del confinament del 2020... Creiem que estem en una direcció en la qual arribem a més públic", va explicar.
Fins i tot en una de les sessions de la comissió de control al Parlament, Romà va voler deixar clar que "no estaven matant ni TV3 ni Catalunya Ràdio". "Són dues marques que volem seguir mantenint i distribuint perquè creiem que ens aporten molt valors. A més que ens ajuden a entendre quins són els valors de la ràdio i de la televisió, però els nostres continguts van molt més enllà d'aquests dos canals de distribució", va explicar des de la cambra catalana el passat 26 de setembre. Els treballadors, però, han vist insuficients aquests missatges i han considerat que les actuacions de la direcció han anat en línia contrària d'aquesta mena de declaracions.

