AVÍS El director de TV3 alerta del risc d'"estar morts en cinc anys" i reitera l'aposta per l'entreteniment

Sigfrid Gras amb Rosa Romà a TV3

Sigfrid Gras demana una aportació de 100 milions d'euros per garantir "l'equilibri entre l'audiència i el servei públic"

El director de TV3, Sigfrid Gras, ha alertat aquest diumenge del risc que podria suposar per al futur de TV3 la manca de finançament. Gras ho ha dit en una entrevista a l'ACN, que ha estat recollida per diversos mitjans com El Món i Principal, en la què ha avisat que si no s'incrementa el pressupost de la cadena en uns 100 milions, "en cinc anys estarem morts".

"Amb el finançament actual podem ser líders un any més sense problema, però d'aquí a cinc anys estem morts", ha advertit. En aquest sentit, Gras també ha demanat al govern de la Generalitat un increment de 100 milions d'euros per garantir "l'equilibri entre audiència i servei públic"."És el moment perquè Govern i Parlament apostin per un finançament més ampli".

Aquesta manca de finançament explica en part, segons Gras, el fet que durant el procés independentista TV3 dediqués "massa temps" al debat polític. "En aquell moment teníem una economia molt limitada i era més barat posar quatre persones a parlar en una tertúlia com fèiem al 'FAQS' que fer 'Eufòria', que és molt car", ha reconegut.

Els concursants d'"Eufòria" al Palau Sant Jordi de Barcelona

Per al director, ara estem en un altre moment i "cal consolidar una aposta "major" per a l'entreteniment". "Hem de posar la política on li toca, especialment, als informatius", ha reiterat.

Les noves apostes

Tres mesos després de posar en marxa la nova graella, Gras celebra l'èxit de formats com el Quanta guerra!, Zona Franca o El col·lapse, que va començar "regular", però que les últimes setmanes ha estat líder. "Sempre ho vigilem tot molt, arreglant el que no funciona bé, però crec que podem dir que estem en un bon moment, sense voler ser pretensiosos", ha explicat.

Continguts infantils i culturals

El director de TV3 també ha valorat l'estrena del nou SX3. "Va en la línia adequada", ha dit tot i que reconeix que arriba més tard del que haurien volgut. Ara, explica que toca impulsar l'oferta cultural, que tindrà un vertical en l'OTT de continguts en català que la CCMA està impulsant. "L'aposta per la cultura ha d'estar present en aquesta casa i és evident que els últims anys ha baixat fruit del poc finançament".

ETIQUETES:

Deixa un comentari