TV3 estrena "Òpera prima", una docusèrie sobre el primer cor amateur del Raval

La sèrie de 4 capítols viu els moments clau de la creació de la primera òpera que el Liceu fa sobre el Raval, amb gent del Raval

Publicat el 03 de novembre de 2022 a les 07:42
Actualitzat el 03 de novembre de 2022 a les 11:57

La sèrie de 4 capítols viu els moments clau de la creació de la primera òpera que el Liceu fa sobre el Raval, amb gent del Raval

Aquest dijous, 3 de novembre, a les 22.45, TV3 estrena Òpera prima, una sèrie documental que viu els moments clau de la creació de "La gata perduda", la primera òpera que el Liceu fa sobre el Raval, amb gent del Raval.

És creïble que el Liceu i el Raval, dos veïns que no es parlen, es posin d'acord per fer una òpera? És viable fer una òpera de gran format amb 300 persones que no saben llegir una partitura? Aquest és el repte que es marca el Liceu per commemorar els seus 175 anys d'història i TV3 ho demostrarà amb una sèrie trepidant de 4 capítols.

El primer capítol posarà el focus en la formació del cor amateur i en els problemes d'Arnau Tordera per entregar la partitura.

Accés a llocs inèdits

El programa és un viatge, amb la música com a fil conductor, que comença amb entusiasme i també amb molts dubtes, que no se sap com acabarà. Aquest és un dels reclams per a l'audiència: arribar fins al final per saber si tot l'esforç de dos anys ha valgut la pena. I perquè el viatge sigui més apassionant, l'equip del programa ha tingut accés a llocs on fins ara les càmeres havien entrat molt poc: els moments d'assaig dels cantants professionals, les proves de vestuari i com s'ho fan els 300 cantaires amateurs del cor per memoritzar la partitura.

El cor amateur és el personatge principal de l'òpera. El cor és el Raval a l'escenari i està format per 300 cantaires que formen part dels 11 cors amateurs que hi ha al barri: són el cor del projecte i l'ànima de la sèrie. Òpera prima és sobretot el reflex de les vivències sovint difícils d'unes persones que viuen en un barri permanentment estressat i que de sobte queden completament trastocades per una òpera.

El fet que sigui una òpera on tot és nou fa que l'espectador vegi els diferents estats d'ànim pels quals passen els protagonistes; de la incertesa dels inicis a l'emoció a mesura que s'acosta la data de l'estrena. Cada capítol se centra en una fase de la construcció de l'òpera i ho fa a través de creuar diferents històries i personatges. L'objectiu és que l'audiència ho visqui com si també formés part de l'espectacle: l'espectador veurà i viurà l'òpera des de llocs inèdits, el rere escenari per exemple, i sentirà les emocions dels cantaires amateurs del Raval com si fossin pròpies.