L'actor i director Juan Margallo, marit de la també actriu Petra Martínez, ha mort als 84 anys, segons ha informat l'entitat de gestió d'actors i ballarins AISGE. Conegut per la llarga trajectòria al teatre independent i la participació en films com Campeones, pel qual va ser nominat al Goya el 2019, havia de rebre el Premi Max d'Honor 2025 juntament amb la dona el pròxim 16 de juny, tal com els havien informat feia dues setmanes.
"Commoguts i desolats amb l'adeu. Una terrible pèrdua, en paraules d'Emilio Gutiérrez Caba, que avui plorem des d'AISGE, casa seva", diu l'associació en un missatge publicat al seu compte de X. A més qualifica Margallo com un "curiós insaciable" i subratlla que és "el millor exemple".
L'actor nascut a Càceres el 1940 va començar la seva trajectòria escènica al començament dels anys 60 amb obres com Dulce pájaro de juventud i en companyies històriques com la del Teatre María Guerrero, la Lope de Vega i la del Teatre Espanyol, amb les quals va participar en diversos muntatges. Titulat per la Reial Escola Superior d'Art Dramàtic, Margallo va ser integrant del grup teatral Tébano, així com fundador de companyies teatrals com El Búho, El Gayo Vallecano. Va formar part de La comissió dels onze, que va donar pas a la vaga d'actors del 1975.
El 1985, juntament amb la seva dona, va fundar la companyia Uroc teatro, amb la qual va recórrer escenaris de tot el país i gran part d'Europa i Iberoamèrica i amb què es van aproximar a la dramatúrgia clàssica i contemporània amb obres com El retaule de les meravelles (1996) i Clown Quijote de la Man (2005), inspirades en l'obra de Cervantes. Entre els darrers treballs d'aquesta parella hi ha Adossats (2007), Coses nostres de nosaltres mateixos (2011), Chimpón! (2015), La senyoreta donya Margarita (2021) i Fins que l'alzheimer em devori (2021).