Els catalans s'entreguen al Catalunya-Palestina, però sumen més espectadors amb La Roja

L'amistós de la selecció catalana a TV3 lidera la seva franja, però el públic del país dona ales a altres programes com "El Hormiguero" (12,8%) o el "Pasapalabra" (14,1%)

Publicat el 19 de novembre de 2025 a les 10:43
Actualitzat el 19 de novembre de 2025 a les 10:44

Dimarts va ser una jornada de futbol, però amb un element que no se sol repetir gaire: el Barça no va ser el protagonista. Ho van ser les seleccions, en plural. L'amistós entre Catalunya i Palestina a l'estadi de Montjuïc va ser líder en la seva franja (una complicada, en un dia laborable) i va aconseguir 175.000 espectadors de mitjana, amb una quota de pantalla del 14,8% a TV3. Ara bé, encara que aquest enfrontament en homenatge al poble palestí va tenir certa rellevància televisiva, els catalans van preferir veure La Roja. Primer, la franja era molt més propícia a l'èxit (20:45h) i segon, la selecció espanyola sol funcionar de valent al nostre país. Fins a 353.000 espectadors de mitjana i un share contundent del 19,9% ho corroboren. 

Tot i aquesta situació, els dos principals Telenotícies van mantenir el lideratge. El Vespre, que competia directament amb el futbol, va aglutinar 396.000 espectadors i un 21,7% de quota. Pel que fa al Migdia, va assegurar-se el segon lloc en qüestió de públic gràcies als 354.000 de mitjana i un contundent 28,5%. En aquest sentit, TV3 es va endur el lideratge de la jornada (14,2%), amb un augment de la quota registrada per La 1 (12%) i una millora subtil per part de les dades registrades d'Antena 3 (10,2%).

El principal canal d'Atresmedia pot seguir celebrant que dos dels seus grans programes segueixen trobant espais a Catalunya. El Hormiguero, que no havia tingut gaire sort en les darreres setmanes, va convidar Alvaro Morte en el marc de l'estrena de la sèrie de Movistar+ sobre el llibre de Javier Cercas, Anatomia de un instante, i en la qual interpreta a Adolfo Suárez. El programa va aconseguir 205.000 espectadors de mitjana a les llars catalanes, amb un 12,8%. La Revuelta, per culpa del futbol, va anar pel pedregar: 78.000 i 7,8%.

 

Pasapalabra va tornar a aconseguir bones xifres al nostre país, amb 217.000 espectadors de mitjana i un share del 14,1%. Per acabar-ho d'adobar, la telenovel·la de les tardes de la cadena privada estatal Sueños de Libertad també va registrar bones dades: 133.000 i un 11,5%. Si ens referim a les ficcions de la tarda, el Com si fos ahir no té rival i més ara que ha tornat a recuperar el seu múscul televisiu (229.000 i 19,2%). Ara bé, si parlem de certes sorpreses, La 1 torna a col·locar un dels seus programes de la graella en un bon lloc a Catalunya.

Mañaneros 360, el programa que presenta Javier Ruíz i que forma part del repertori televisiu d'RTVE per combatre la dreta mediàtica, va aconseguir 135.000 espectadors a les dues del migdia, amb un share de l'11,6%. És una franja molt complicada, perquè comparteix escenari amb els principals informatius de les cadenes públiques, molt seguides a Catalunya. El Telediario del migdia es va endur 172.000 i un 13,5%. El que ha anat funcionant en els últims dies ha estat el de les nou de la nit, però amb les circumstàncies del futbol, es va emetre una versió més petita (260.000 i 14,3%) que va funcionar molt, però en el marc del descans del partit de La Roja.

La Roja en català no funciona

Una nova retransmissió en català de la selecció espanyola es va tornar a estimbar en audiència: 53.000 espectadors de mitjana i un 3% de quota de pantalla. Les circumstàncies del partit, en castellà, a través de La 1 també van afectar l'emissió d'un nou capítol de L'any que vas néixer, amb Xavi Bundó al capdavant: 63.000 persones i un 5% de share.

És la dada d'audiència més baixa del programa produït per Minoria Absoluta, però les circumstàncies també han estat idònies per fer entrebancar La 2 Cat. La gran majoria d'espectadors catalans a RTVE es van decidir pel canal principal.