Bones notícies per al 30 minuts de TV3. El programa estrella de documentals del 3Cat ha tornat a liderar amb força la franja del prime time de diumenge. En concret, l'episodi A dieta va sumar 235.000 espectadors de mitjana i un 14,2% de quota de pantalla. Va ser el quart espai més vist de l'1 de març, passant per davant de la resta d'alternatives d'aquella hora a la resta de cadenes que emeten a Catalunya. Encara que la cadena pública catalana va liderar aquesta franja, va haver-hi una sorpresa. Cuatro va col·locar la pel·lícula Hunter Killer com el segon espai televisiu a les deu de la nit. En detall, va sumar 199.000 espectadors de mitjana -per sota del 30 minuts- i va empatar amb TV3 en quota, amb un 14,2%.
Els informatius van tenir un pes especial en una jornada marcada pels conflictes internacionals. L'esclat de la guerra a l'Iran després del bombardeig dels Estats Units i d'Israel van mobilitzar el públic per veure els espais televisius de notícies. En aquest sentit, els Telenotícies van ser líders. El Vespre va ser el programa més vist de l'1 de març, amb 490.000 espectadors de mitjana i una contundent quota de pantalla del 26,1%. El Migdia, segon espai amb més públic, va aglutinar 343.000 persones de mitjana davant la pantalla, amb un share del 26,9%.
Els de TV3 no van ser els únics informatius destacats. El Telediario de la nit a La 1 va sumar fins a 239.000 espectadors de mitjana, col·locant-se en el tercer lloc de programes més vistos de diumenge, amb un 13% de quota de pantalla. El del migdia, a RTVE, també va aglutinar bon públic: 230.000 espectadors i un share del 13,5%. Fins i tot els informatius de Cuatro van gaudir d'una bona empenta: 174.000 i un 12% de quota. Cal destacar el fet que Antena 3 no va col·locar els informatius entre els vint espais més vistos a Catalunya malgrat ser una referència entre setmana.
La Sexta, a les vuit del vespre, les notícies també van sumar bones dades a casa nostra: 150.000 i un 10,1%. Lo de Évole, amb Manu Sánchez, va triomfar al l'estat espanyol, però a Catalunya no va tenir tanta empenta. Així i tot, va gaudir de cert públic, amb 172.000 espectadors de mitjana i un 9,9% de quota de pantalla. És una de les millors dades del programa a casa nostra, però no va poder superar l'espai de TV3 de documentals o la pel·lícula de Cuatro. TV3 va perdre la quota diària de la jornada, amb un 12%, perquè La 1 va sumar un 12,2%. Entre els encerts de la televisió pública espanyola va ser l'Aquí la Tierra, amb 210.000 i un 12,7%.
Dades de dissabte
Els Premis Goya de Barcelona van ser tot un èxit televisiu a Catalunya. La 40a edició dels guardons de l'Acadèmia del Cinema Espanyol van sumar 399.000 espectadors de mitjana a La 1 a partir de les deu de la nit en una cerimònia que va repartir premis entre Los domingos i Sirât. La presència de la llengua catalana va ser anecdòtica, encara que l'edició d'enguany ha estat molt marcada per les reivindicacions internacionals: des de la catifa vermella, amb Palestina, Gaza, Ucraïna o el bombardeig dels Estats Units contra l'Iran, com a focus principal. Els Goya van aconseguir la quota de pantalla més alta del dia, amb un 31,4%.

