El Barça i el futbol en obert són fórmules d'èxit assegurat a les audiències catalanes. És igual si és estiu, en plenes vacances de l'agost i que les xifres de les darreres setmanes s'hagin desplomat -amb el permís dels Telenotícies i del Joc de cartes-. La celebració del Trofeu Joan Gamper a l'estadi Johan Cruyff aquest diumenge 10 d'agost va ser un triomf majúscul per a TV3: el partit va registrar al seu inici una mitjana de 646.000 espectadors, amb un contundent 41,6% de quota de pantalla.
Barça 5 - 0 Como pic.twitter.com/IonYNdTQIU
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) August 10, 2025
Els esdeveniments posteriors al partit, amb programa especial a la televisió pública catalana, van sumar 227.000 persones davant la petita pantalla, amb un 21,1% de share. La prèvia, feta a la tarda i abans dels serveis informatius de la casa, va generar xup-xup per a l'ocasió i va registrar 188.000 espectadors i un 18,7%. El vendaval dels de Hansi Flick, que van guanyar còmodament per 5 a 0 al Como que entrena Cesc Fàbregas, dona el tret de sortida a una temporada en la qual els socis i aficionats esperen més títols.
Els únics espais que van poder seguir el ritme dels blaugranes van ser els Telenotícies, com cada jornada a Catalunya. Aquest passat 10 d'agost va passar per davant el Vespre (360.000 i 30,3%). Tot i això, el Migdia també va mantenir bones dades d'audiència (287.000 i 26%), en un context de vacances i d'agost. És encara més notòria la percepció estival amb el triomf del telefilm francès que va emetre TV3.
El preu de la traició (Le prix de la trahison, 2013) forma part d'un conjunt de pel·lícules fetes per la televisió amb origen el 2013. Aquesta ficció va aconseguir 223.000 espectadors i un 19,1%, unes xifres immenses donades les circumstàncies actuals. Això va ser a dos quarts de quatre de la tarda, però un parell d'hores més tard, una nova entrega, ara amb Assassinat a Le Mans, també va recollir el seu públic (146.000 i 13,6%).
Als canals espanyols, La 1 és la que va gaudir de major incidència a Catalunya durant el diumenge. El Telediario de les nou del vespre va aconseguir aglutinar fins a 156.000 persones, amb un 10,4% de quota de pantalla. Només una hora més tard, l'emissió de la seqüela de la versió moderna de Jumanji, Jumanji: The Next Level (2019), va registrar 121.000 espectadors a les deu de la nit.