«Crackòvia» aterra a TV3 amb un problema evident: gags desfassats de dilluns

Televisió

El programa humorístic torna a la graella de la televisió pública amb l'emissió en diferit del primer capítol, just després del "Polònia"

Publicat el 29 d’octubre de 2026 a les 17:43

Crackòvia torna aquest dijous 29 d'octubre a la programació de TV3 després de gairebé deu anys. El programa humorístic de Minoria Absoluta apareixerà a la graella a les 22:50h, just després del Polònia. Així, el Crackòvia anirà just després del seu germà gran televisiu. Aquesta estratègia segueix la línia de 3Cat de voler aconseguir connectar el programa amb les audiències digitals i amb els més joves.

Per això mateix el programa va estrenar-se dilluns passat, 26 d'octubre, a través del servei OTT que ofereix la corporació pública catalana. La rebuda va ser positiva per part dels espectadors i usuaris que ja han volgut veure el primer episodi. Des d'El Món de la Tele vam fer una extensa crítica dels primers gags d'aquesta nova etapa.

Ara bé, molts usuaris esperen l'avinentesa de l'emissió al lineal de TV3 per poder veure el programa. Sant Joan Despí treurà profit de les grans audiències que aconsegueix el Polònia setmana rere setmana per presentar al públic tradicional la nova era del Crackòvia. El mateix director de TV3, Sigfrid Gras, explicava en la presentació del Camp Nou que "no volien deixar enrere" aquest públic clàssic. "Ens agrada innovar fent formats nous i formats exportables, però també estem encantats de donar una nova vida als productes que son nostres. Ens agrada actualitzar aquests productes d'èxit i, a més, que deu anys mes tard se segueixen veient", va reconèixer el mateix Gras.

El problema d'aquesta nit, però, és majúscul: alguns esquetxos ja han quedat desfassats. Era una situació que des de 3Cat van admetre que tindrien en compte i que eren conscients que passaria, però ja els ha afectat en el primer capítol. Un dels gags implicava Manolo González, entrenador de l'Espanyol, que ja ha estat destituït de les seves funcions després que l'equip blanc-i-blau quedés eliminat de la Copa del Rei en perdre 4 a 3 contra el Sestao. Eder Sarabia, qui va ser tècnic assistent al Barça, ha estat l'escollit pel club per substituir-lo. Algunes de les seves escenes han estat promocionades a les xarxes per 3CatHumor.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 3CatHumor (@3cat_humor)

A més, veure un repàs del partit entre el Reial Madrid i el Barça en dijous, quatre o cinc dies després del Clàssic, pot quedar lluny del que ja han vist els espectadors la resta de la setmana. Un altre dels elements que pot xocar a molts dels espectadors és la durada del capítol. L'audiència es trobarà només 17 minuts de metratge.

Fa més d'una dècada gaudíem de capítols de mitja hora o més, però els hàbits de consum i les capacitats actuals són molt diferents de les de 2008 o 2011. Ara bé, com a afegitó al Polònia (que sol durar, amb publicitat inclosa, uns 40 o 50 minuts) tanca una hora d'humor i esquetxos amb interpretacions que pot complementar bé l'oferta dels dijous a la nit per a TV3. 

Com funciona l'emissió del Crackòvia a través de les finestres de 3Cat?

Un cop estrenat el capítol, cada dilluns a les 20:30h, a la plataforma, 3Cat impulsa diverses de les seves finestres perquè el programa també tingui nous trams de consum. Els capítols arribaran 48 hores després de l’estrena a la plataforma al canal de YouTube de 3CatHumor. A més, hi haurà peces específiques per a Instagram i TikTok en comptes temàtics.

Escull El Món de la Tele com la teva font preferida de Google