Des que David Broncano és al capdavant d'un dels late nights més vistos de la televisió estatal, ha protagonitzat referències constants envers la llengua catalana i, fins i tot, s'ha atrevit a parlar-la. Ja des de Movistar+, des d'on emetia La Resistencia, va provar de dir algunes frases en aquest idioma al programa d'Andreu Buenafuente Late Motiv. Des d'aleshores i al llarg de set anys, el presentador de Santiago de Compostel·la ha anat intervenint puntualment en català a La Revuelta i a diferents entorns públics, com ara la darrera gala dels premis Ondas. Aquest cop, però, ho ha fet assegut en un despatx i a través d'un vídeo que s'ha distribuït per les xarxes.
💫 Tots estem tan feliços com en David Broncano: tot "Bola de Drac" i tot "Bola de Drac Z", ja disponibles a 3Cat!#BolaDeDrac3Cat pic.twitter.com/y9VameRozN
— 3Cat (@som3cat) December 5, 2024
El presentador ha sorprès els usuaris de les plataformes cantant en català. A més, amb un tema reconegut per a qualsevol infant o adult que hagi sintonitzat amb la televisió catalana en els darrers trenta anys. "Anem-la a agafar, la Bola de Drac; és un món petit, un país encantat..." ha entonat el gallec, tot taral·lejant el tema principal de Bola de Drac. Broncano ha explicat que tenia "notícies molt bones" i ha aprofitat el vídeo per anunciar el retorn del mític anime a 3Cat. "Tornen tots: el Kirilin, el Goku, el Vegeta, el mico gran, l'androide..." ha enumerat el gallec, mostrant el seu domini en la sèrie d'animació i la llengua.
La cançó d'introducció de Bola de Drac doblada en català és un tema reconegut per Broncano. El passat 26 de setembre el presentador va relatar a La Revuelta que es va criar a Jaén tot mirant TV3. "El meu pare tenia el senyal del satèl·lit, jo volia veure la sèrie i a Canal Sur no la posaven", descrivia, mentre també feia broma de la seva experiència veient el programa en català. "Pensava que era japonès i deia: Ostres! Sí que s'assembla i l'entenc perfectament", va afegir. Eduard Fernández, l'actor de pel·lícules com El 47 i convidat a La Revuelta aquella nit, va animar-lo a continuar parlant en aquesta llengua perquè, segons ell, "que la gent parli català com sigui es rep superbé".