L’actor Geoffrey Rush, un dels plats forts d’aquesta edició del Festival de Cinema de Sitges, ha presentat aquest dijous The rule of Jenny Pen, dirigida per James Aschcroft. Un thriller angoixant que coprotagonitza amb l’actor John Lithgow i que forma part de la secció oficial fantàstic a competició del certamen. En roda de premsa, Rush ha explicat que al llarg de la seva carrera ha interpretat personatges “molt bojos”, però mai cap com el de The rule of Jenny Pen”. Rush, que rebrà durant aquesta jornada el Gran Premi Honorífic de la competició, ha confessat que escull els guions per “instint”.
Els guionistes Eli Kent i James Ashcroft, ha apuntat, van escriure el guió de The rule of Jenny Pen en un període llarg de temps i com venen del món del teatre volien que fos un bon guió. “No havia interpretat aquests tipus de papers abans i em va cridar l’atenció". L’actor ha assenyalat que li interessen tant els personatges ficticis com els reals i ha afegit que llegeix moltes biografies. Sobre la seva carrera, ha declarat que entre un u i un 10 la valora com un 10. “Fa uns 50 anys que actuo i ha estat una recompensa”.
L'intèrpret ha ressaltat que “de petit ja sabia que volia actuar, però a Austràlia no pensava que pogués tenir una carrera important”. Rush ha indicat que quan va començar feia molt teatre en una companyia, quan tenia uns 20 anys i ha recordat que li donaven papers de persones de l’edat que té ara actualment. "La segona part de la meva carrera ha estat més centrada en el món del cinema", ha afegit. Guanyador de l’Oscar a millor actor per Shine, de l’Emmy per Digues-me Peter i del Tony per Exit the King, a banda de nombrosos BAFTA i Globus d’Or, és un dels actors australians més destacats de la seva generació. Conegut pel seu paper com a Capità Hector Barbossa a la saga Pirates del Carib, també ha participat a El discurs del rei, Shakespeare enamorado, La millor oferta, i en films de cinema fantàstic de culte com Mystery Men i House on Haunted Hill. Ha estat reconegut per la seva contribució al cinema amb la Berlinale Camera del Festival de Berlín.
Pirates del Carib
Preguntat pel seu pas per Pirates del Carib, ha confessat que eren com una família. “Ens vam conèixer el 2002 i el guió era fantàstic i els hi van traslladar que volien fer un projecte com els que es feien abans amb els millors actors i que els diàlegs fossin bons i el 2017 encara estàvem immersos en aquestes pel·lícules”, ha apuntat.
The rule of Jenny Pen
A The rule of Jenny Pen un jutge és ingressat en un asil després de patir un ictus. Allà, cau a les urpes d’un pacient recaragolat, que fa servir la seva nina, Jenny Pen, com a instrument per imposar la seva voluntat entre els interns. El director del film ha destacat que estaven molt interessats a retratar com es construeix la violència. En aquest cas, ha remarcat, va decidir parlar de l'assetjament que poden patir els seus pares, que ja tenen una edat avançada.