Josep Cuní critica els canvis als TN: «No he vist cap presentador de la BBC sense corbata»

L'expresentador d'"Els Matins" de RNE critica els canvis d'imatge i marca del nou 3CatInfo i els compara amb les cadenes internacionals

Publicat el 04 d’octubre de 2025 a les 18:10
Actualitzat el 04 d’octubre de 2025 a les 18:13

Enmig de les crítiques pels canvis que viu el 3Cat, ja sigui per part d'una opinió pública fragmentada com dels professionals retirats del sector, els Telenotícies del nou 3CatInfo no han passat desprevinguts. Des dels detalls sonors fins als tècnics, com els colors, l'aparició dels continguts en pantalla o el nou mapa del temps, els nous TN han provocat polèmica a xarxes per part d'usuaris desconeguts però també de cares històriques de la comunicació.

Josep Cuní, expresentador d' "Els Matins" de RNE, també ha expressat, en aquesta línia, la seva opinió sobre els canvis del 3Cat en una entrevista amb Xavi Bundó, al programa "Via Lliure" de RAC1. "Jo continuo veient les grans cadenes internacionals presentar els informatius amb corbata", diu Cuní sobre l'aparició del presentador del Telenotícies Toni Cruanyes sense corbata als informatius. 

 

 

"El Toni és prou intel·ligent per a saber què fer en cada moment", matisa l'expresentador de "Els Matins". Cuní, qui va presentar només durant una temporada el programa de RNE pels baixos resultats d'audiència, ha sentenciat que "una cosa és ser modern i l'altra és ser snoob". 

En ser preguntat per la nova marca 3CatInfo baix la desaparició de "la marca Catalunya Ràdio i l'actual TV3" -com defineix Bundó-, Cuní respon que "la Coca-cola continua dient-se Coca-Cola". El veterà presentador de ràdio afegeix que el sorprenen els canvis de nom i d'imatge de la marca 3Cat.

"Si tu tens la Coca-cola, per què vols deixar-li de dir Coca-cola? Això em sorprèn, sobretot quan ho ha decidit gent que ve del màrqueting", es pregunta Cuní continuant amb la metàfora de la beguda per exemplificar la situació amb el nou 3CatInfo. Una situació que la presidenta de 3Cat Rosa Romà ja va defensar que "calia consolidar" en una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio amb Ricard Ustrell.

En aquesta mateixa entrevista, Romà va posar d'exemple la BBC i la BBC News, fets que Cuní ha recollit en la seva intervenció al "Via Lliure" per denunciar que aquests "exemples europeus" no s'han llevat la corbata.