La publicitat arriba a Netflix amb una tarifa de 5,49 euros per aturar la caiguda de subscriptors

El nou pla amb anuncis no permetrà que els usuaris es descarreguin els continguts per veure'ls sense connexió

Publicat el 14 d’octubre de 2022 a les 08:30
Actualitzat el 14 d’octubre de 2022 a les 08:31

El nou pla amb anuncis no permetrà que els usuaris es descarreguin els continguts per veure'ls sense connexió

Netflix ha posat data per a la seva nova tarifa amb anuncis. Serà a partir del 10 de novembre a les 17 hores quan els seus subscriptors podran canviar a aquest pla bàsic que tindrà un preu de 5,49 euros al mes. Una estratègia que també aplicarà Disney abans que s'acabi aquest 2022 als Estats Units.

Actualment Netflix disposa de tres modalitats de subscripció: 7,99 al mes en el cas del bàsic, 12,99 per al servei estàndard i 17,99 per al prèmium. A partir del novembre, els que contractin la versió amb anuncis es trobaran amb algunes limitacions. Tindran una mitjana de 4-5 minuts de publicitat per cada hora de visionat, els anuncis duraran entre 15 i 30 segons i s'emetran al principi i durant la trama de la sèrie o pel·lícula que s'estigui veient.

També es restringirà l'accés al catàleg complet i algunes sèries i pel·lícules no estaran disponibles per als subscriptors d'aquest nou pla. D'altra banda, el pla bàsic no permetrà descarregar continguts per veure'ls sense connexió i la màxima qualitat del vídeo serà de fins a 720p/HD.

Un model en crisi?

La decisió d'afegir anuncis al seu servei arriba després dels mals resultats que va obtenir l'empresa durant el primer trimestre del 2022, quan va perdre subscriptors per primera vegada en una dècada. L'aparició de noves plataformes com Disney+ o Apple TV+, a banda de les que ja hi competien amb força com HBO i Amazon Prime, han posat en risc la viabilitat de la plataforma.

Aquest mateix 2022, l'empresa ja ha acomiadat a uns 300 empleats i s'ha replantejat el seu sistema de comptes compartits per diversos abonats en les que només un d'ells paga la subscripció.