Telefónica i La Lliga busquen més públic: tots els clients de Movistar+ podran veure la Segona Divisió

LaLiga Hypermotion estarà disponible per a tots els usuaris sense que calgui aplicar una quota suplementària, com passa amb LaLiga EA Sports

Publicat el 04 d’agost de 2025 a les 16:35

Més novetats en el món de les retransmissions televisives de les principals lligues de futbol a l'estat espanyol. Movistar i l'empresa LaLiga, dirigida per Javier Tebas, han anunciat un acord aquest dilluns que afectarà centenars de milers d'aficionats arreu del territori estatal. La Segona Divisió, que comercialment és coneguda com a LaLiga Hypermotion, estarà disponible per a tots els clients de la plataforma Movistar+ sense necessitat de pagar una quota addicional.

Així doncs, des de Telefónica i la mateixa empresa esportiva que dirigeix Tebas -propietat també de la Primera Divisió-, busca nous clients i més espectadors en un context on la baralla pels drets televisius, la competència per les quotes i el malestar dels usuaris convergeixen en un mateix escenari.

Tal com han anunciat les dues empreses en un comunicat, la segona màxima categoria del futbol espanyol "es converteix en un contingut accessible per a tots els seguidors dels equips de la competició". Això sí, abonant o 53€ per obtenir MiMovistar o pagant només la plataforma Movistar+, amb 9,99€ al mes.

La nova estratègia de Movistar i LaLiga Hypermotion ha sacsejat el mercat. Ells mateixos, en el comunicat, ho consideren "una gran notícia per al futbol" a l'estat espanyola. Enguany, una temporada més, no hi haurà cap equip procedent del Principat de Catalunya, però hi trobarem l'Andorra FC i el Castelló. 

Els clubs que jugaran la Segona Divisió l'any vinent són: l'Albacete, l'Almeria, l'Andorra, el Burgos, el Cadis, el Castelló, el Ceuta, el Còrdova, Cultural y Deportiva Leonesa, el Deportivo de La Coruña, l'Eibar, el Granada, l'Osca, Las Palmas, el Leganés, el Màlaga, el Mirandès, el Racing de Santander, la Reial Societat B, el Reial Valladolid, el Reial Saragossa i l'Sporting de Gijón.

Aquest mateix any, a l'abril, ja es van produir canvis substancials en el model audiovisual de LaLiga. Mediapro va deixar de ser el proveïdor principal de la màxima competició de futbol espanyol. Així ho va anunciar l'entitat estatal, que a través d'un comunicat va anunciar que HBS (Host Broadcast Serives) va ser l'empresa triada per substituir la firma catalana, a més de Telefònica.

Així, assumiran la pròxima temporada la producció dels mitjans d'explotació de LaLiga EA Sports i LaLiga Hypermotion, la primera i segona màximes categories de futbol masculí.

Bones notícies després de la pèrdua de l'ACB

La notícia arriba dues setmanes després que es produís un cop de porta per part dels clubs de l'ACB, la lliga de bàsquet més important de tot l'estat espanyol, contra la mateixa Movistar+. L'Assemblea de l'ACB va decidir trencar amb el canal de pagament propietat de Telefònica i no renovarà les retransmissions esportives després de deu anys d'exclusivitat per a Movistar.

  • Revolució a la televisió esportiva: l'ACB trenca amb Movistar+ i marxa a DAZN

Fa una dècada, el canal ja retransmetia diversos partits, però no va ser precisament fins al 2015 que es va convertir en patrocinador oficial de l'ACB i va aconseguir els drets en exclusivitat.

La lliga més important de bàsquet de tot l'Estat tindrà nova llar televisiva: DAZN. L'acord es tancarà per 14,5 milions d'euros anuals durant tres temporades. El mateix mitjà assegura que l'oferta inicial de Movistar+ era "massa baixa", per sota del que estaven pagant en l'actualitat.