La CCMA presenta el seu pla per captar al públic jove: Xarxes socials i nova plataforma

El nou SX3 ha incrementat un 82% les reproduccions i l'aplicació infantil han pujat un 170% respecte al setembre de l'any passat

Publicat el 02 de juny de 2023 a les 12:10
Actualitzat el 29 de juny de 2023 a les 20:26

La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha comparegut a petició pròpia al Parlament de Catalunya, acompanyada per la directora d'Estratègia Digital, Cristina Villà, per explicar les claus de la nova estratègia digital i de generació de comunitats per posicionar el català a l'entorn digital i entre els joves.

Una aposta per la qual s'han destinat 30 milions d'euros i que inclou la nova plataforma catalana d'accés universal, a l'estil de Netflix, que es posarà en marxa durant els propers mesos. "A la tardor renovarem el 3alacarta amb nous continguts i estrenes que primer es podran veure al digital. La segona fase arribarà a la primavera del 2024 amb la plataforma definitiva", ha explicat Romà.

La nova estratègia inclou una aposta pels continguts destinats al públic jove i els videojocs i que implicarà a tots el seus treballadors que s'hauran d'adaptar als nous llenguatges: "Busquem transformar tota la organització, no generar mitjans independents", ha assegurat la presidenta de la Corporació.

El nou SX3 creix un 88%

Romà ha celebrat que la nova estratègia digital ja ha començat a donat bons resultats d'audiència amb 2,7 milions d'usuaris únics, que és un 8% més que ara fa un any; més de 13 milions de reproduccions de vídeo a l'abril. El nou SX3 ha incrementat un 82% les reproduccions respecte a la temporada anterior, passant d'1,3 milions a 2,4 milions cada mes. Els usuaris de l'aplicació infantil també han pujat un 170% respecte al setembre passat

Font: CCMA

Més presència a les xarxes socials

El pla estratègic de la CCMA, presentat al desembre, marca la prioritat per una oferta transmèdia i multipantalla per posicionar la llengua catalana en el món digital i entre els joves, amb valor de servei públic. "Estem en un context en el qual l'oferta en català és pràcticament inexistent", ha explicat Romà, que també ha afegit que el públic jove destina la majoria del seu temps a les xarxes socials. "El 88% dels joves passa cada dia 3 hores i 48 minuts a les xarxes socials, especialment a Youtube i Tik Tok".

Nova estratègia digital de la CCMA

La directora d'Estratègia Digital de la CCMA, Cristina Villà, ha entrat en els detalls de l'estratègia de creació de la nova plataforma catalana, assegurant que prioritzaran el desplegament a TikTok a través de perfils temàtics i seguiran potenciant Instagram.

Pel que fa a Twitch, s'incentivarà la interacció i la creació de comunitat amb especial atenció al públic jove amb nou contingut propi. També es farà una aposta decidida per ampliar el catàleg de continguts disponibles a les principals plataformes de consum d'àudio i vídeo i s'exploraran nous formats de continguts en aquests entorns (YouTube Shorts, Videopodcast).

Univers de competència de la CCMA