«No estem matant TV3 ni Catalunya Ràdio»: els responsables del 3Cat es defensen

Rosa Romà reconeix que encara han "d'explicar millor" la marca que substitueix la CCMA, però reivindica que no estan desfent ni el canal de televisió ni el radiofónic: "Són dues marques que volem seguir mantenint i distribuint perquè creiem que ens aporten molt valors"

Publicat el 26 de setembre de 2025 a les 12:13
Actualitzat el 26 de setembre de 2025 a les 12:21

El 3Cat deixa ben clar que les seves accions de canvi de l'estructura visual i organitzativa de la corporació pública audiovisual "no està matant TV3 ni Catalunya Ràdio". Així ho ha deixat clar la presidenta de l'entitat, Rosa Romà, a respostes dels grups parlamentaris durant la comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Acompanya dels directors de la televisió i de l'emissora pública, Sigfrid Gras i Jordi Borda respectivament, Romà ha estat taxativa.

"No, no estem matant TV3 ni Catalunya Ràdio. Són dues marques que volem seguir mantenint i distribuint perquè creiem que ens aporten molt valors. A més que ens ajuden a entendre quins són els valors de la ràdio i de la televisió, però els nostres continguts van molt més enllà d'aquests dos canals de distribució", ha explicat des de la cambra catalana. Romà ha abordat les crítiques rebudes després de l'estrena del 3CatInfo i la resta de novetats d'informatius, com els problemes de grafisme de la secció d'El Temps. Aquest mateix dijous ja es van notar els canvis substancials en els colors dels mapes i es va afegir l'Alguer.  

Romà no ha esquivat la responsabilitat del 3Cat en els darrers canvis, que han aixecat polseguera. Ella mateixa ha recordat que la nova oferta informativa ha superat les auditories d’accessibilitat d’una empresa externa i de la mateixa Generalitat, a preguntes fetes per Junts sobre la viabilitat dels colors dels càirons, de certs grafismes dels informatius o dels mapes dels serveis meteorològics. Igualment, Romà ha tornat a fer autocrítica i ha reconegut que "segurament poden millorar" i que estan disposats a "treballar" per fer "més accessible la informació".

 

La presidenta de la corporació ha fet autocrítica sobre els aclariments i explicacions que haurien d'haver fet en el procés d'evolució de les marques més clau del 3Cat. Romà ha deixat clar, però, quines han estat des del principi les intencions. "La marca 3Cat ve a substituir la marca CCMA. Segurament hem de fer un esforç encara per explicar-la. La marca CCMA la fèiem servir per signar continguts, però era una marca que no tenia cap mena de rellevància per part de la ciutadania", ha afirmat.

"A diferència de la BBC o RTVE, la CCMA era una marca que no s'havia explotat comunicativament i, en canvi, tenim una necessitat que la ciutadania ens reconegui, reconegui tots els continguts que generem a través de les diferents finestres on ens distribuïm", ha reblat.

"Tant de bo siguem capaços de trobar fórmules que ens permetin conviure TV3, Catalunya Ràdio o el Super 3, EVA o Esport 3 o iCat. Aquestes marques representen, per a molts de nosaltres, molts valors que són molt positius per al país, però alhora incorporaria altres marques que ens permeten relacionar els continguts i crèixer en consum, tant digital com lineal. És la millor temporada, aquest estiu, pel que fa a l'audiència de TV3", ha reivindicat Romà des del Parlament. 

 

La hibridació de les redaccions d'informatius

La corporació pública audiovisual també ha abordat la situació actual de la hibridació de les redaccions d'informatius, una qüestió que ha portat cua a escala interna. "Estem molt satisfets i orgullosos de les redaccions que tenim d'informatius. Hem iniciat un procés, sumat a la creació dels editors en cap, que permeti una major coordinació entre aquestes redaccions perquè creiem que ens ajuda a multiplicar el nostre impacte, creiem que ens ajuda a sumar esforços en un entorn digital que és infinit i ens ajuda a reordenar-nos internament", ha explicat la presidenta.

Romà també ha citat de referents mitjans internacionals com la BBC o France 4, però ha posat el focus d'exemple en la qüestió de la hibridació en mitjans locals de Catalunya com Betevé, la televisió pública de Barcelona. "No ens volem precipitar a fer res que perjudiqui la nostra qualitat informativa", ha deixat clar Romà en la seva compareixença davant la comissió del Parlament. "Seguim explorant diferents models, però evidentment abans es treballarà amb els nostres treballadors i es valorarà en quin moment cal implementar [els nous canvis] o no cal", ha explicat la presidenta del 3Cat.