La revolució que viurà la graella de Catalunya Ràdio a partir de la propera temporada sembla que ha generat un cert rebombori entre els seus treballadors. Si fa uns dies el Comitè d'Empresa i el Consell Professional de Catalunya Ràdio van emetre un comunicat conjunt on demanaven explicacions per l'externalització d'El matí que liderarà Ricard Ustrell a partir del setembre, aquest dijous, el Consell Professional ha emès una nota de premsa criticant la poca presència de dones als espais informatius.
"On són les dones als informatius de Catalunya Ràdio? Per què no s’aplica el Pla d’Igualtat de la CCMA?", es pregunta el comunicat al qual ha tingut accés elmondelatele.cat. "Recentment s’han nomenat les persones que s’encarregaran de la sotsedició del "Catalunya migdia" i de l’edició del "Catalunya nit", i totes dues són homes. D’aquesta manera, les quatre persones que hi ha al capdavant dels informatius diaris, editors i sotseditors, són homes. Només el cap de setmana condueix l’informatiu una dona.", expliquen des del Consell Professional
"El mateix passa amb els llocs de responsabilitat a les seccions: dels cinc caps de secció, només un és una dona. El cap d’Informatius és un home i un dels sotscaps, també. A la redacció dels serveis informatius la majoria són dones, però les dones no ocupen llocs de responsabilitat ni són la cara visible dels programes", afegeix.
És per això que lamenten "profundament que al Departament d’Informatius no s’estigui aplicant el Pla d’Igualtat de la CCMA". "Pensem que amb els nomenaments recents al "Catalunya migdia" i al "Catalunya nit" s’ha perdut l’oportunitat de posar en valor la importància de la presència de les dones al capdavant de llocs de responsabilitat i dels mitjans de comunicació.
"Això és actuar amb una doble cara"
"Si Catalunya Ràdio vol ser un referent en la igualtat d’oportunitats, pluralitat i visualització de les dones, hauria de predicar amb l’exemple i actuar en conseqüència. De res serveix que als informatius es vulgui impulsar la presència de les dones com a convidades expertes en un tema si al capdavant dels espais no hi ha dones que els condueixin i la presència masculina és majoritària". "Això és actuar amb una doble cara i amb hipocresia", acaba dient el comunicat.