La plataforma 3Cat és la tercera preferida a les llars catalanes, només per sota de Prime Video i de Netflix. Així ho ha revelat el nou sistema de mesura d'audiències Cross Platform View de l'empresa Kantar Media que ha facilitat el mateix 3Cat. Per primera vegada, la Corporació Catalana de mitjans Audiovisuals (CCMA) ha pogut establir una comparativa realista -segons el nou sistema de la firma analista de consum- amb els altres serveis de contingut que s'ofereixen a Catalunya. En concret, han presentat els percentatges de cobertura mensual entre el gener i l'abril del 2025, on el 3Cat assoleix un 29,2%. Per davant: Netflix, amb un 51,8% i Prime Video, la líder, amb un 55,1%.
"Un de cada tres catalans consumeix la plataforma 3Cat", ha celebrat la presidenta de l'entitat, Rosa Romà, que ha posat en valor el fet que per primera vegada es pugui palmar, de manera científica i numèrica, la incidència real dels continguts creats per la corporació pública a les cases catalanes. Això se suma als lineals televisius. Les dades arriben reforçades per un increment substancial del consum digital, que ja se situa en el 40%. Tot i això, el poder de la televisió convencional encara és potent, ja que se situa en un 60%.
"Ens enorgulleix la posició que ocupem amb un any i mig de vida, oferint contingut en llengua catalana", ha assegurat Romà, que ha volgut remarcar el fet que estan competint amb gegants de la indústria com Netflix o Prime, o també amb xarxes socials com TikTok o YouTube. En aquest sentit, les dades de Kantar facilitades pel 3Cat deixen entreveure aquesta graella de consum:
- YouTube en un 81%
- Prime Video en un 55,1%
- TikTok en un 54,2%
- Netflix en un 51,8%
- 3Cat en un 29,2%
- Disney+ en un 20,3%
- Movistar Plus+ en un 19,8%
- Atresplayer en un 15,9%
- RTVE Play en un 14,3%
- Max en un 12,1%
- Twitch en un 10%
Cal destacar el fet que Kantar Media ha unificat consums des de diferents gèneres: les plataformes OTT o les xarxes socials queden agrupades en aquesta classificació. "Les dades reforcen l'aposta estratègica que estem fent", ha insistit Romà des de l'auditori de la biblioteca J. V. Foix de Sarrià, on també ha assegurat que és "l'aposta més important [de la CCMA] dels últims 40 anys, que suposa un canvi profund de la corporació i alhora és una aposta de col·laboració amb el sector audiovisual per a produir continguts que siguin competitius, que siguin de qualitat i en llengua catalana", ha afirmat.
"Hem de seguir avançant en més sistemes de mesura que ens permeti tenir el consum total. Encara ens falta el consum fora de la llar i, per tant, encara haurem de seguir treballant amb dades crossmedia, ja que sabem que estem comparant coses diferents", ha explicat Romà.
Què és la nova eina?
Cross Platform View, el nou sistema de mesura de Kantar Media que ha volgut presentar el 3Cat al sector audiovisual, és una novetat per als indicadors d'audiència. En concret, aquesta eina integra tant el consum de la televisió lineal com el de les plataformes, en televisió connectada, ordinadors, mòbils o tauletes dins de la llar.
Això permet saber quin percentatge del consum és de televisió convencional i quin és digital. A més, ofereix dades sobre quanta gent consumeix les diferents plataformes que hi ha al mercat i també altres entorns de consum de vídeo en línia com YouTube, TikTok o Twitch.