Els catalans no van donar l'esquena a les retransmissions televisives de la Diada Nacional de Catalunya a través de TV3, però tampoc ha estat un èxit rotund. Per començar, els programes triomfals de la jornada de l'11 de setembre van ser els Telenotícies.
El Vespre va aconseguir arreplegar més de mig milió de persones (539.000 i 29,7%), mentre que l'edició del Migdia va mantenir el bon ritme que ha aconseguit assolir des de la tornada del setembre (434.000 i 28,8%). Ara bé, el primer contingut televisiu sobre els actes de la Diada que va mantenir més xifra mitjana d'espectadors va ser l'institucional.
En concret, l'acte institucional de la Diada, que es va produir just després de la manifestació convocada per l'ANC a la tarda des del Teatre Nacional de Catalunya, va arreplegar 269.000 persones de mitjana amb una quota de pantalla del 20,5%. Un fet diferencial de la jornada d'aquest dijous va ser l'intens xàfec que va caure a la zona del Barcelonès, del Maresme i part del Vallès. Això va provocar certa fluctuació d'audiència en diverses franges al voltant dels actes de l'11-S.
Cal destacar que el quart espai més vist de dijous va ser la pel·lícula Bruc. La llegenda, amb 238.000 persones davant la petita pantalla a partir de tres quarts de quatre de la tarda. Va sumar un 17,8% de quota de pantalla. L'especial que va programar la Televisió de Catalunya per la manifestació de la tarda (després de la polèmica sobre el fet que potser no retransmetrien en directe els esdeveniments) no van acabar de quallar amb l'audiència. Sobretot diverses franges concretes.
Audiència especial TV3 de la Diada
En cap de les dues franges la quota va ser superior al 20%, però sí que en ambdues hores la xifra mitjana d'espectadors va superar la barrera dels 200.000. En concret, a partir de les 17h de la tarda, TV3 va registrar 214.000 persones amb un 16,6% de share, mentre que la xifra de les 18h va augmentar fins als 226.000 i amb un 18,2% de quota.
Entremig de tota aquesta programació de TV3 es va colar un bolet televisiu que manté els seus fidels incombustibles a Catalunya. El Pasapalabra d'Antena 3, que coincidia amb la franja de l'acte institucional de la Diada, va sumar 221.000 persones davant la petita pantalla, amb un 15,6% de quota.
El colofó de la jornada el tanca la batalla dels late nights espanyols, que aquesta vegada, i després de diversos intents durant la nova temporada, es va endur la victòria David Broncano. El programa La Revuelta va convidar Pepa Bueno -actual presentadora del Telediario després de la seva expulsió de la direcció d'El País per divergències evidents amb la propietat- i va sumar 191.000 persones de mitjana davant el televisor, amb un 10,9% de share.
📺 Pepa Bueno, contundente en #LaRevuelta tras las palabras que Mariló Montero le dedicó en el programa del pasado martes:
— El Gen TV (@ElGen_TV) September 11, 2025
"El trabajo de los periodistas tiene una ventaja enorme: es público y se ve. El tuyo, el del que te critica, el de todo el mundo." pic.twitter.com/TTK0qtlLal
Pel que fa a El Hormiguero, que va convidar a Yurena després que aquesta estrenés un documental i una sèrie de ficció sobre el seu passat televisiu, no va poder passar del 9,2% de quota i dels 169.000 espectadors de mitjana. El darrer destacat de la jornada va ser el telefilm L'enigma Verdaguer, sobre el poeta Jacint Verdaguer. La pel·lícula va arreplegar 219.000 espectadors, amb un 14,2% de share. Dels pocs prime time nocturns que s'ha endut TV3 en aquesta franja en els últims dies.