El pont de Sant Joan ha provocat certa davallada en les audiències televisives, específicament en la xifra de mitjana d'espectadors. En aquest escenari, la victòria del Reial Madrid contra el Pachuca al Mundial de Clubs va ser l'espai de prime time més vist a Catalunya aquest diumenge. Els blancs van superar el 30 minuts, encara que el documental Els horaris impossibles va tenir molt bona incidència i no va quedar lluny d'intentar superar el futbol, sempre un repte difícil.
En el cas del Madrid, el partit va registrar 276.000 espectadors de mitjana i un 16,8% de quota de pantalla. Tenint en compte que les xifres dels diumenges solen ser més altes en setmanes sense ponts o festes, la xifra del futbol no és tan destacable. Pel que fa al 30 minuts, el 3Cat va sumar 219.000 persones de mitjana davant la pantalla i un 13,8% en l'espai documental.
Sense sorpreses, els Telenotícies van tornar a ser líders absoluts com a referència informativa al país. El Vespre, amb 337.000 i 20,3%, i el Migdia, amb 273.000 i 16,8%, passen la mà per la cara a la resta. L'exemple està amb el d'Antena 3, el de les tres de la tarda, que va sumar 136.000 espectadors i un 10,8% de share.
Abans parlàvem de futbol, però que el Nàstic de Tarragona es quedés a les portes de l'ascens a Segona Divisió també va tenir impacte a les audiències televisives. La pròrroga contra la Reial Societat B, seguida des de l'Esport 3, va gaudir de la companyia de 126.000 espectadors i un 7,3% de quota de pantalla.
Col·lapse regna els dissabtes
El late night del 3Cat, amb Ricard Ustrell al capdavant, va tornar a ser líder de la nit i de pràcticament tota la jornada, almenys en la xifra d'espectadors mitjana. Fins a 182.000 persones, amb un 15,7% de quota de pantalla, van acompanyar el programa.
Encara que sembli mentida, un dels espais televisius més destacats del passat dissabte 21 de juny va ser La ruleta de la suerte: 151.000 espectadors de mitjana i un 15,6% de quota de pantalla. Seguint amb el futbol d'aquest cap de setmana, que no ha estat poc, el partit de l'Eurocopa Sub-21 entre Espanya i Anglaterra va atraure els catalans.
Fins a 110.000 persones van veure el partit a partir de les nou de la nit, en col·lisió amb l'espai informatiu de referència de TV3, i va aconseguir fins a un 8,2% de quota de pantalla. El cinema, però, va tornar a ser protagonista del cap de setmana.