El millor arròs del Barcelonès catapulta el «Joc de Cartes Estiu» per damunt dels «Telenotícies»

Nou triomf del programa de Marc Ribas, que es cruspeix el "prime time" a Catalunya i supera en dades al "Telenotícies Vespre"

Publicat el 14 d’agost de 2025 a les 11:28
Actualitzat el 14 d’agost de 2025 a les 11:29

Joc de Cartes és una de les marques més estimades pels espectadors a Catalunya. El programa de TV3 és un èxit absolut, és igual quan es projecti i en quin període de l'any. Ho sap el 3Cat, que aquestes darreres setmanes, com totes les altres cadenes que emeten al país, arrosseguen els peus amb audiències baixes per ser una de les setmanes més funestes de totes. Vacances, agost, estiu, calor extrema i ganes de tocar el dos es barregen en un còctel que provocava que fins i tot els Telenotícies caiguessin en xifres d'espectadors respecte de la temporada regular. Un fet, però, que evidentment no és insòlit. 

L'edició d'aquest dimecres 13 d'agost va ser un èxit absolut. El programa, que buscava el millor arròs del Barcelonès, va aconseguir 330.000 espectadors de mitjana a partir de les deu de la nit, amb una quota de pantalla del 23,8%. El rebombori a les xarxes socials també va generar un efecte en cadena, mantenint així certa audiència durant tota l'emissió.

Aquestes dues xifres superen, en comparativa, a les del Telenotícies Vespre (322.000 i 22,4%) i a les del Telenotícies Migdia (305.000 i 25,6%), una gesta que no aconsegueix qualsevol contingut a les televisions catalanes. Fora del podi ha quedat el Telenotícies Comarques, que tot i el regnat del programa de Ribas, ha assolit bones dades: 216.000 i 22,8%.

En el prime time de les deu de la nit, res ha pogut fer ombra a TV3 -que ha aconseguit un 14,9% d'audiència mitjana, diversos punts per sobre del segon competidor-. Ara bé, cap a les onze de la nit, quan el Joc de Cartes ha emès el capítol sobre El millor restaurant de la Costa Daurada, les xifres han caigut (156.000 i 17,1%). Allà ha pogut veure la llum algun altre espai, com Viaje al centro de la tele (105.000 i 8,3%), però sense gaire més incidència.

Downton Abbey manté el bon ritme com a ficció líder a Catalunya durant l'estiu, amb 186.000 espectadors i un 15,4% de quota de pantalla. Cal destacar el fet que la segona sèrie més vista en obert aquest dimecres va ser La promesa, de La 1, amb 136.000 i un 15,6%. Pel que fa a continguts d'RTVE, cal remarcar la presència de Malas lenguas com un dels programes d'actualitat informativa amb certa incidència durant la jornada d'ahir (105.000 i 9,2%) i el Telediario (148.000 i 11,7%).

Pasapalabra (161.000 i 13,7%) va passar per davant de l'Atrapa'm si pots (133.000 i 12,3%) després que el concurs del 3Cat fes unes immenses audiències dimarts a la tarda. La ruleta de la suerte, també a Antena 3, també va mantenir els seus fidels a Catalunya i va ser el segon concurs televisiu més vist de la jornada. Va aconseguir 154.000 espectadors de mitjana i un 15,3% de quota de pantalla. Tot i això, La 1 va ser la segona cadena més vista pels espectadors catalans durant el dimecres, amb una xifra mitjana d'audiència diària del 8,3%.