El futbol és el clar protagonista de les audiències televisives del cap de setmana. TV3 va batre rècords gràcies a la retransmissió de la final de la Copa del Rei des de Sevilla, amb un ampli dispositiu de més de deu hores i amb un conjunt d'espais i programes arribant a unes grans xifres d'espectadors o quota de pantalla.
Ara bé, diumenge, amb la classificació del Barça femení per a la final de Champions, la televisió pública catalana va tancar un parell de dies de clar domini. 451.000 persones van acompanyar l'equip dirigit per Pere Romeu, amb un 26,4% de share. Les dades del masculí són encara més escandaloses.
Gairebé dos milions de persones van connectar en algun moment en les gairebé deu hores de cobertura que va desplegar la CCMA a l'estadi de La Cartuja de Sevilla. El futbol en obert torna a triomfar i aconsegueix una quota de pantalla immensa: un 36,1% durant el partit i un 38,8% de share durant la intensa pròrroga.
Les dades positives no finalitzen aquí: gairebé 1,5 milions de persones van estar pendents de les dues parts afegides després dels 90 minuts, on el Barça va aconseguir capgirar el marcador i endur-se el trofeu gràcies a un golàs de Jules Koundé. En concret, 1.427.000 espectadors de mitjana a TV3 en aquest període.
Més enllà del futbol
Els expats és una de les màximes preocupacions dels catalans, especialment aquells que viuen en zones urbanes d'alta densitat de població. I per això el 30 minuts sobre el tema d'aquest diumenge va ser un èxit absolut d'audiència: 252.000 i un 12,9% de quota de pantalla. A més, encara hi havia més ganes de gresca futbolística, perquè el Gol a Gol de les onze de la nit també ha registrat molt bones xifres: 172.000 espectadors de mitjana i un 11,7% de share.
L'actualitat del cap de setmana més enllà de l'esport també va ser notòria: el Telenotícies Migdia de dissabte, el novè espai més vist de la jornada, va sumar 361.000 espectadors i un 24,7% de quota. Per a fer-nos una idea de la quantitat de gent que es va posar davant la pantalla el cap de setmana. El TN de diumenge, un triomf absolut per a TV3 (572.000 i un 28,6%), amb un registre més fluix del Migdia per la ressaca emocional (i física) del Barça, amb 236.000 i 20,1%.
El cinema en obert ha tornat a ser un dels pilars de La 1, a part del gran èxit de transmissió. La final de la Copa del Rei a Sevilla, amb la victòria soferta del Barça, va suposar un registre immens per a la televisió pública espanyola: 7,2 milions de persones durant el partit, amb un 49,7% de share; i la pròrroga, el moment àlgid de l'enfrontament entre els blaugranes i el Reial Madrid, amb 7,8 milions de persones i un 57,2% de quota de pantalla.
Però fins a tres pel·lícules es van col·locar en el top 10 d'aquest diumenge: The Accountant (2016), que precisament estrena segona part aquest dimarts, amb 237.000 espectadors a Catalunya i un 13,4%; Suite Francesa, amb 210.000 i 12,7%; i finalment la bèl·lica Pearl Harbor, amb 200.000 espectadors i un 14,1% de quota.