Una nova temporada de «L'Eclipsi» aterrarà al 3Cat a principis del 2026

Roger Escapa torna a portar la versió audiovisual de la secció nascuda a "El Suplement" a la plataforma de la televisió pública catalana

Publicat el 31 d’octubre de 2025 a les 11:35
Actualitzat el 31 d’octubre de 2025 a les 11:36

Una nova temporada de L'Eclipsi arribarà a la plataforma 3Cat a principis del 2026. L'espai liderat per Roger Escapa, que va néixer com una secció a El Suplement de Catalunya Ràdio -programa que Escapa presenta des del setembre del 2018-, ja va tenir una primera etapa amb setze convidats com Laura Escanes, Nil MolinerDiana Gómez, Andreu Buenafuente i Toni Cruanyes. A partir de l'any vinent, el format sumarà nous convidats amb un format que repassa aspectes d'actualitat -i també íntims- dels entrevistats. 

En una entrevista al Món de la Tele del juny de l'any passat, el periodista sabadellenc ja va apuntar la idea que li agradaria tenir una "finestra" a la televisió, que ara pot consolidar amb la segona temporada de L'Eclipsi. La primera també es va acabar emetent per TV3 un cop ja s'havia estrenat a la plataforma. "S'assembla bastant al programa que a mi m'agradaria fer a la televisió", va indicar Escapa en la mateixa entrevista. El programa està dirigit per Xavier Sanjuan, que també ha aportat idees en matèria de format. 

 

Una d'elles són les preguntes del jenga, que serveixen per tancar el programa i que permeten tant a l'entrevistat com a l'entrevistador conèixer aspectes més íntims de cadascú. "Si jo el que reclamo als meus convidats és que estiguin disposats a respondre preguntes sobre la família, maternitats, salut, fracassos… Crec que està bé que en algun moment del programa, en el tram final, jo també m’exposi sabent que tinc límits. Si tothom s’exposa, que jo també ho faci una mica, està bé, fem un equilibri", deia Escapa.