El 3Cat té diversos fronts oberts. Els canvis establerts en diversos àmbits de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha obert debats públics, ha generat diversos corrents interns i ha suscitat interrogants a l'audiència que han aterrat, fins i tot, al debat de política general del Parlament de Catalunya.
Una de les qüestions que més friccions ha generat són les marques de Catalunya Ràdio i TV3, intocables i reforçades segons la presidenta del 3Cat, Rosa Romà, però furgades segons altres corrents d'opinió. El que és cert, com remarcava Romà en la seva entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, és que cap de les dues ha desaparegut. Que la seva imatge hagi quedat qüestionada o no és encara tema de disputa, però TV3 va ser present en una de les grans estrenes del cap de setmana.
El micròfon amb l'esponja i el logo de la televisió pública catalana van aparèixer a la retransmissió del partit de l'ACB entre el Joventut de Badalona i el Coviran Granada. TV3 estrenava, deu anys després, el fet de poder veure una altra vegada la màxima competició estatal de bàsquet en català i a través del seu canal principal.
Ruth Gumbau, periodista d'esports de la casa, va entrevistar Simon Birgander, jugador de la Penya, a peu de pista. La reportera va mostrar la clàssica esponja de micròfon negre amb el logo de color blanc-i-vermell, ara bé, amb el 3Cat en vermell i blanc a sota. Els interrogants de diversos espectadors es va traslladar a les xarxes socials i va generar un debat que és, bàsicament, il·lusori.

- Dani Miret, entrevistat durant la retransmissió, amb el micròfon de TV3 davant
- 3Cat
Fonts consultades del 3Cat deixen ben clar que, de manera evident, "es van fer servir micròfons de TV3". L'explicació és molt senzilla: la retransmissió del partit es feia en aquest canal i, per tant, Gumbau i la resta de l'equip duia aquesta esponja "com els del Tot es mou també porten la del seu propi programa quan fan connexions en directe".
La polseguera aixecada pels micròfons té origen en l'aparició del 3Cat i del 3CatInfo. Certes queixes, traslladades també en directe a Romà a través del presentador del matinal de l'emissora, Ricard Ustrell, apuntaven al fet que TV3 i Catalunya Ràdio quedaven diluïdes com a marques davant aquestes esponges, una blanca i una negra, amb la mateixa tipografia.
"És un element a replantejar?", li va preguntar el presentador. Romà ho va esquivar. "Les marques TV3 i Catalunya Ràdio estan més vives que mai. Igual que la marca 33, iCat o Esport3. És important treballar un univers de marques complex. Tots estimem la marca TV3 i Catalunya Ràdio. L'hem de reivindicar", va acabar explicant. "L'arquitectura de marques ara és diferent, però no va en detriment de ningú", va matisar finalment.
L'estrena de l'ACB deu anys després
Les audiències no van acompanyar el retorn de l'ACB en català a TV3 després d'una dècada: 27.000 espectadors van veure el partit de la Penya contra el Granada al pavelló andalús. La televisió pública catalana oferirà cada diumenge al migdia un partit en obert d'un dels cinc equips que competeixen a la Lliga Endesa. La resta de partits que disputen el Barça, la Penya, el Manresa, el Girona i el Lleida entre setmana es veuran a través d'Esport 3. La següent cita ja confirmada és el Barça-Hiopos Lleida (diumenge 12 d’octubre, a les 12.30).