Mediaset ha decidit clausurar un dels programes de referència de la crònica social i la premsa rosa de la televisió espanyola. L'empresa privada audiovisual ha decidit tancar Socialité després de vuit anys a la graella de Telecinco. Segons han avançat aquest dilluns els mitjans El Televisero i Poco Pasa TV, l'espai conduït actualment per María Verdoy i Antonio Santana deixarà la graella de Mediaset a partir del 27 de juliol.
El motiu de la seva retirada és clar: no han pogut remuntar les baixes audiències dels darrers anys. El format, estrenat el 2017 amb Núria Marín i Maria Patiño al capdavant, va ser tot un triomf en el sector de la premsa rosa i la sensacionalista en l'àmbit televisiu. Verdoy va recollir el testimoni de Patiño i Marín l'any passat, en un intent de Mediaset de renovar Telecinco, però la fórmula no ha acabat de quallar.
Socialité va patir molts canvis en els darrers mesos. La Fábrica de la Tele, productora que va crear el format, va deixar de ser l'encarregada de ser-ne la màxima responsable i Mediaset va traslladar el producte a l'empresa Fénix Media. Tampoc ha acabat funcionant. Van decidir seguir apostant pels canvis.
Una nova estètica del plató, una línia gràfica diferent del que havien mantingut anys enrere i l'arribada d'Antonio Santana com a copresentador. Res de tot plegat va fer reflotar unes audiències que ja semblaven haver-se quedat estancades en els ràtings més negatius possibles. El 2024 va finalitzar amb una mitjana d'audiència a tot l'Estat d'un 9,1%.
Són dos punts menys que l'any anterior, però és que el 2025 ha estat encara pitjor. Diversos caps de setmana ha registrat fins a un 7% de mitjana d'audiència, rebaixant els marges històrics al mínim. A partir del 27 de juliol, els caps de setmana tindran només un programa de la premsa del cor.
D Corazón, a Televisió Espanyola, serà l'únic espai d'aquest gènere que podrà córrer tot sol per les televisions espanyoles durant el cap de setmana. Anne Igartiburu i Javier De Hoyos, la nova incorporació per part d'RTVE (polèmic comunicador de la premsa del cor en el món digital de les xarxes, especialment entre influencers), tindran via lliure per absorbir el públic que marxi de Socialité.
Per tot plegat, en només vint dies, l'espai de Telecinco dirà adeu de la graella i del sector del cor a la televisió després de més de 1.000 emissions. Ara per ara, i encara que sembli mentida, és el programa del cor més veterà de tota la graella del canal de Mediaset. Caldrà veure si la companyia té, en un futur pròxim, alguna intenció de col·locar algun programar similar en les mateixes franges.