Marc Giró no s'ha mossegat la llengua amb Pablo Motos a El Hormiguero. El comunicador català visitava per primera vegada el late show d'Antena 3 i ho feia després de l'anunci que fitxava per La Sexta. Giró arribava al plató de les formigues en plena campanya de promoció per part d'Atresmedia pel seu aterratge a la corporació espanyola (i per la polèmica a Catalunya sobre les paraules d'una col·laboradora, Brigitte Vasallo, a qui va defensar en directe) i com una figura televisiva molt estimada a l'Estat. En aquest sentit, Giró va ser un huracà amb Motos i li va deixar poc marge a les preguntes. Com passa altres vegades que el català participa en alguna conversa d'aquest estil, el monòleg o la velocitat amb la que saltava d'un tema a l'altre va ser una constant.
No es va tallar ni un pèl. Encara menys amb política. "Quan em preguntaràs per Pedro Sánchez? Jo he vingut a defensar a Pedro Sánchez!", va dir Giró, molt irònic, amb el seu to habitual. En aquell moment, Motos i el seu equip envien l'audiència a un tall de publicitat i en tornar, el català no desaprofita ni una oportunitat. Ni mitja. Va ser molt contundent i molt clar contra el late night d'Antena 3: "De vegades fileu molt prim amb Pedro Sánchez i molt poc amb la ultradreta. Ja n'hi ha prou amb en Pedro, em sembla un gran polític, crec que ho està fent bé", va deixar anar Giró. Un discurs disruptiu en un programa com el de Pablo Motos.
Per sortir del pas, el presentador d'El Hormiguero li va deixar que "podien no estar gaire d'acord" i, en aquest sentit, Giró ho va deixar estar. Les formigues, que sempre són part activa del programa, van voler jugar en favor de l'extrema dreta i van incitar Giró al fet que digués "una cosa bona" de partits com Vox.
Trancas y Barrancas entrevistan a Marc Giró #MarcGiróEH pic.twitter.com/Q21AdKyPI9
— El Hormiguero (@El_Hormiguero) March 5, 2026
El català es va mantenir en la seva postura i no va voler entrar al joc de Trancas i Barrancas. "La ultradreta i el feixisme no tenen res de bo i ho comprovaran si els voten. Hi ha informes de com va afectar els 40 anys de dictadura a Espanya i concorden que va arruïnar el país", va afirmar, clavant una altra bufetada a les formigues després de donar-li una de ben grossa a Motos sobre el seu enfocament polític en diversos episodis del programa.
Davant les paraules de Giró, una de les formigues, Trancas, va voler sonar "molt òbvia" dient que des d'El Hormiguero "tots estaven en contra del feixisme", unes paraules a les quals el català i presentador del Vostè Primer de RAC1 va respondre afirmant que "no en tenia cap dubte". El bri d'ironia era palpable.
De La 1 a La Sexta: ja sabem el nom del nou programa
Marc Giró va sacsejar la indústria televisiva el passat dilluns 12 de gener amb l'anunci que llançava Atresmedia: el comunicador català deixava enrere RTVE i feia el salt a La Sexta. La notícia, anunciada per la mateixa corporació audiovisual privada, queia com un sac de patates per una màxima ben clara: el Late Xou era tot un èxit a La 1 i Giró formava part de la contundent graella de presentadors amb una tendència clara a combatre la dreta mediàtica televisiva.
El català va aprofitar la visita a El Hormiguero per explicar el nou projecte televisiu a La Sexta i anunciar així com es diria el seu nou espai a la cadena: Cara al show. Un joc de paraules molt evident amb el lema i cançó franquista Cara al sol. I per què ha triat aquest nom? Ell mateix ho va explicar a Motos amb el seu to particular: "connecta amb una tradició molt espanyola d'apropiar-se de termes clarament feixistes, que ens han travessat a tots, i que són nostres i també podem trincar-li el que és seu", va reblar.
